Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
"Tez Yazmayı Tercih Eden Öğrenci İçin:
Reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi konularına ilişkin akademik bir metnin içeriği ve organizasyonu hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
Sosyoloji, psikoloji, ekonomi ve yönetim gibi disiplinler arası konuları reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi konularıyla ilişkilendirebilme
Metini içi ve metin sonu kaynak kullanımı, hipotez/araştırma sorusu öne sürme, sınırlılıkları ifade etme gibi teknik konularda uzmanlaşma ve bilimsel etik anlayışını pekiştirme
Belli bir araştırma yöntemini uygulama ve sonuçlarını değerlendirme yetisini kazanma
Savını kanıtlama/çürütme konusunda yetkinlik kazanma
Kampanya Projesi Yapmayı Tercih Eden Öğrenci İçin:
Pazar bölünmesi, hedef kitleye uygun mesaj oluşturma, hedef kitle davranışlarındaki değişimi takip etme, uygun medyayı kullanma gibi reklam kampanyası sürecine dair konuları içselleştirme
Alanla ilgili bilgi ve beceriyi uygulama yetisini pekiştirme
"
Dersin İçeriği:
Tez Yazmayı Tercih Eden Öğrenci İçin:
- Akademik metinlerin okunması; Söz konusu metinlerin reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi uygulamaları ile ilişkilendirilmesi; Fikirlerin, akademik yazım için gerekli teknik ve içerik kurallarına uygun biçimde ifade edilmesi
Proje Yapmayı Tercih Eden Öğrenci İçin:
- Örnek kampanyaların incelenmesi; Rakip analizi, rekabet analizi, SWOT gibi analizlerin yapılması; Eğitim hayatı boyunca edindiği mesleki ve entelektüel bilgilerin konumlama, tasarım, metin yazımı gibi süreçlerde değerlendirilmesi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
2- Tartışmalı Ders 6- Vaka Çalışması 7- Beyin Fırtınası 15- Ödev 16- Sözlü 17- İnceleme / Anket Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
B- Sözlü / Sunum C- Ödev E- Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları (Tez Yazmayı Tercih Eden Öğrenci İçin) | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Eleştirel okuma ve analitik düşünme becerisini sergiler. | 9 | 2, 15, 16 | B, C, E |
2) Çeşitli kaynaklardan bilgi toplayarak bunları, bilimsel etik anlayışı çerçevesinde, metin içinde bir araya getirebilir. | 3, 5, 7, 8 | 2, 15, 16 | B, C, E |
3) Kavramsal çerçeveden yola çıkarak hipotez/araştırma sorusu öne sürebilir. | 5, 7, 8 | 2, 15, 16 | B, C, E |
4) Belli bir araştırma yöntemini uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. | 5, 7 | 2, 15, 16, 17 | B, C, E |
5) APA kurallarına uygun akademik metin üretme konusunda uzmanlaşır. | 5, 7 | 2, 15, 16 | B, C, E |
Dersin Öğrenme Çıktıları (Proje Yapmayı Tercih Eden Öğrenciler İçin) | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Kampanya planını belirleyecek analizleri (Hedef kitle analizi, rakip analizi, rekabet analizi, vs.) uygulayabilir. | 1, 3, 5, 8, 9 | 2, 6, 7, 15, 16, 17 | B, C, E |
2) Kendi yarattığı markanın pazardaki konumunu saptayabilir. | 1, 5 | 2, 6, 7, 15, 16, 17 | B, C, E |
3) Yarattığı markanın kurumsal kimliğini belirlediği marka konumlandırması doğrultusunda oluşturabilir. | 2, 3 | 2, 6, 7, 15, 16, 17 | B, C, E |
4) İletişim çalışmalarını oluşturur. | 1, 2, 4, 6, 8 | 2, 6, 7, 15, 16, 17 | B, C, E |
5) Edindiği mesleki ve entelektüel bilgiyi 360 derece reklam kampanyası dahilinde uygulamaya dökebilir. | 2, 3, 4, 6, 7 | 2, 6, 7, 15, 16, 17 | B, C, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta |
Konular
(İlk madde, tez yazmayı seçen öğrenci için ders akışını, ikinci madde, kampanya projesi yapmayı seçen öğrencinin ders akışını göstermektedir.) |
Ön Hazırlık |
1 |
|
|
2 |
|
(Tez öğrencisi için) Belirlenen akademik metinlerin (Aşağıda belirtilen ve sonradan saptanan) okunması
(Kampanya projesi öğrencisi için) Aşağıda belirtilen kaynaklardaki gerekli kısımların okunması |
3 |
|
(Tez öğrencisi için) Belirlenen akademik metinlerin (Aşağıda belirtilen ve sonradan saptanan) okunması
(Kampanya projesi öğrencisi için) Aşağıda belirtilen kaynaklardaki gerekli kısımların okunması |
4 |
|
(Tez öğrencisi için) Belirlenen akademik metinlerin (Aşağıda belirtilen ve sonradan saptanan) okunması
(Kampanya projesi öğrencisi için) Örnek kampanya planı seçimleri |
5 |
|
(Tez öğrencisi için) Belirlenen akademik metinlerin (Aşağıda belirtilen ve sonradan saptanan) okunması |
6 |
|
(Tez öğrencisi için) Belirlenen akademik metinlerin (Aşağıda belirtilen ve sonradan saptanan) okunması
(Kampanya projesi öğrencisi için) Aşağıda belirtilen kaynaklardaki gerekli kısımların okunması |
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
|
ADV 492 Evaluation Criteria on www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
16 |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı (Tez Yazma-yı Tercih Eden Öğren-ciler İçin) |
Publication Manual of the American Psychological Association, 6th Edition, 2009.
|
Ders Kitabı (Proje Yap-mayı Tercih Eden Öğren-ciler İçin) | http://web.b.ebscohost.com.lproxy.yeditepe.edu.tr/ehost/ebookviewer/ebook/ZTAwMHh3d19fMjI2ODAyMV9fQU41?sid=55c4afc9-8f72-47c3-8179-671cedb712c9@pdc-v-sessmgr03&vid=24&format=EB&rid=1 |
Diğer Kay-nak-lar |
http://web.b.ebscohost.com.lproxy.yeditepe.edu.tr/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=28&sid=55c4afc9-8f72-47c3-8179-671cedb712c9%40pdc-v-sessmgr03
ADV 492 Evaluation Criteria on www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (Haftalık tartışma) | 14 | 60 |
Ödev | 14 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI (Tez Yazmayı Tercih Eden Öğrenciler İçin) | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazar bölümlendirmesini bilir, tüketici davranışlarındaki değişimi takip eder ve hedef kitleye uygun, etkili reklam mesajları oluşturur. | ||||||
2 | Geleneksel ve dijital ortamlara uygun reklam tasarlar. | ||||||
3 | Hem mesleki hem de entelektüel anlamda katkı sağlayacak disiplinlerarası konularda bilinç ve bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | Yazılı, görsel, işitsel, elektronik ve dış mekan reklam ortamlarındaki kampanya süreçlerini bilir ve ulusal ve uluslararası kalite standartlarına uygun kampanya planlar ve yönetir. | ||||||
5 | Reklamcılık alanı ile ilgili araştırma ve yöntemleri bilir, elde ettiği verileri kampanya süreçlerinde kullanır ve sonuçları değerlendirir. | X | |||||
6 | Reklamcılık alanında medya stratejisini oluşturur ve uygular. | ||||||
7 | Evrensel değerlere, hukuka ve etik ilkelere uygun davranır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ve girişimci yaklaşımla, alanına dair yenilikleri takip eder, kişi ve kurumlarla diyalog kurar, sorunlar ile ilgili önerilen çözümlerde bağımsız ya da ekip üyesi olarak söz sahibi olur. | X | |||||
9 | Alanında edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili kavram ve modeller hakkında bilgi sahibi olur. |
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI (Proje Yapmayı Tercih Eden Öğrenciler İçin) | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazar bölümlendirmesini bilir, tüketici davranışlarındaki değişimi takip eder ve hedef kitleye uygun, etkili reklam mesajları oluşturur. | X | |||||
2 | Geleneksel ve dijital ortamlara uygun reklam tasarlar. | X | |||||
3 | Hem mesleki hem de entelektüel anlamda katkı sağlayacak disiplinlerarası konularda bilinç ve bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | Yazılı, görsel, işitsel, elektronik ve dış mekan reklam ortamlarındaki kampanya süreçlerini bilir ve ulusal ve uluslararası kalite standartlarına uygun kampanya planlar ve yönetir. | X | |||||
5 | Reklamcılık alanı ile ilgili araştırma ve yöntemleri bilir, elde ettiği verileri kampanya süreçlerinde kullanır ve sonuçları değerlendirir. | X | |||||
6 | Reklamcılık alanında medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | |||||
7 | Evrensel değerlere, hukuka ve etik ilkelere uygun davranır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ve girişimci yaklaşımla, alanına dair yenilikleri takip eder, kişi ve kurumlarla diyalog kurar, sorunlar ile ilgili önerilen çözümlerde bağımsız ya da ekip üyesi olarak söz sahibi olur. | X | |||||
9 | Alanında edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili kavram ve modeller hakkında bilgi sahibi olur. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf dışı ders çalışma süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 14 | 3 | 42 |
Sunum (Haftalık tartışma) | 14 | 2 | 28 |
Final (Tez seslimi ve tez savunması / Proje dosyası teslimi ve proje sunumu) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (h) | 7,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
4