Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Reklam üretimini ileri seviyede tüm aşamalarıyla uygulamayı, görsel ve sözel tasarımlar çerçevesinde 360 derece reklam kampanyası projesi hazırlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği:
Planlama, yaratıcı strateji üretme, görsel konsept oluşturma, uygulama ve kampanya sunumu; Adobe Photoshop-Indesign ağırlıklı ileri tasarım.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Tartışmalı Ders 3- Özel Destek / Yapısal Örnekler 5- Problem Çözme 7- Beyin Fırtınası 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Sözlü / Sunum, Ödev, Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Reklamı bir merkezden yönetmeyi, bütün parçalarıyla bir fikri satma becerisini geliştirir. | 3, 5, 7, 8 |
2) Hedefe yönelik tutarlı görsel ve sözel reklam üretimini uygular. | 3, 5, 7, 8, 11 |
3) Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, Adobe Photoshop-Indesign ağırlıklı ileri tasarım vasıtasıyla güncel reklam mecralarına dair uygulama yapma becerisini geliştirir. | 3, 5, 7, 10,11 |
4) Reklam üretiminde medya teknolojisinin önemine dair algısını pekiştirir. | 3, 5, 7, 10 |
5) Portfolyosunu geliştirir ve sektörde bunu bir avantaj olarak kullanır. | 3, 5, 7 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Sunum |
2 | Başarılı 360 derece reklam örneklerinin incelenmesi | Sunum |
3 | Yaratıcı strateji üretmek. Yabancı ve yerli örneklerin incelenmesi: Çeşitli stratejilere bağlı olarak ortaya çıkan sonuçların incelenmesi | Sunum |
4 | Above the line reklam nedir? Örnekler. Öğrencilerin varolan bir marka için Lansman kampanyası çalışmalarına başlaması. | Sunum,proje değerlendirme |
5 | Below the line reklam malzemelerinin incelenmesi, bu doğrultuda kendi projeleri için yapılan hazırlıkların geliştirilmesi. Brainstorming. | Sunum,proje değerlendirme |
6 | Reklamda görsel üretim süreçlerinin, etkilerinin örneklerle incelenmesi. Kendi projelerinin görsel altyapısını oluşturma adımları. | Sunum,proje değerlendirme |
7 | Reklamda kullanılan görsel materyallerin tanıtılması. Reklam fotoğrafı, grafik tasarım, layout, tipografi. Kendi projelerinde bu materyallerin kullanılması. | Sunum,proje değerlendirme |
8 | Reklamda dijital medyanın örneklerle tanıtılması. Kendi projelerine uygulama. | Sunum,proje değerlendirme |
9 | Vize projesi: 1-Yaratıcı strateji sunumu 2- Görsel strateji sunumu 3-Above the line parçalarının sunumu | Sunum,proje değerlendirme |
10 | Pazardaki yeni mecra kullanımları. Örnekler. Kendi projeleri için Guerilla Marketing, event tasarımı , sosyal medya kullanımı, video mapping gibi alanlarda fikir geliştirme ve uygulama | Sunum,proje değerlendirme |
11 | Yaratıcı strateji doğrultusunda reklam filmi geliştirmek. Kendi projelerine uygulama. | Sunum,proje değerlendirme |
12 | Öğrenci projelerinin geliştirilmesi ve uygulanması | Proje değerlendirme |
13 | Öğrenci projelerinin geliştirilmesi ve uygulanması | |
14 | Öğrenci projelerinin geliştirilmesi ve uygulanması | |
15 | Final için proje sunumu | |
16 | Final için proje sunumu |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap |
Bellantoni, J. and M. Woolman (2000). Type in Motion : Innovations in Digital Graphics. London: Thames & Hudson.
Landa, R. (2004). Advertising by Design : Creating Visual Communications with Graphic Impact. Hoboken : J. Wiley & Sons., 2004. Thompson, B. (1988). The Art of Graphic Design. New Haven : Yale University Press. Vartanian, I. (2003). Typo-Graphics : The Art and Science of Type Design in Context. Crans-Près-Céligny; Hove: RotoVision. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.adsoftheworld.com – https://www.luerzersarchive.com/ |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (Final projesine hazırlık ve sunum) | 1 | 60 |
Ödev (İstenen haftalık verilerin getirilmesi-Öğrenci ödevleri toplanılmayabilir.) | 10 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ödev (İstenen haftalık verilerin getirilmesi-Öğrenci ödevleri toplanmayabilir.) | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav (Final projesine hazırlık ve sunumu) | 1 | 10 | 10 |
Final (Proje ve sunum) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 186 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
3