Bu ders marka, markanın tarihi, markalaşma, kurumsal iletişim, kurumsal kimlik, kurum medya ilişkileri gibi konu başlıklarını içermektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Marka ve marka yönetiminin ne olduğunu açıklar |
1,2,5,6,8
|
1,2,3,6,15 |
A, C |
2) Markalaşmanın tarihini açıklar |
6 |
1,2,3,6,15 |
A, C |
3) Marka Değerini ve marka bilincini açıklar |
1,2,6 |
1,2,3,6,15 |
A, C |
4) Markalaşmanın yasalarını ve yeni marka yaratmayı açıklar |
1,2,6 |
1,2,3,6,15 |
A, C |
5) Kurumsal İletişimin ne olduğunu açıklar |
1,2,5,6 |
1,2,3,6,15 |
A, C |
6) Kurumsal markalaşma ve medya ilişkisini açıklar |
6,8
|
1,2,3,6,15 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Marka Yönetimi’ne giriş, markalaşmanın tarihi, marka değeri |
|
3 |
Markalaşmanın tarihi ile ilgili sunumlar ve tartışma |
|
4 |
Marka yaratma ve markalaşmanın yasaları |
|
5 |
Marka yaratma ile ilgili sunumlar ve tartışma |
|
6 |
Marka yaratma ile ilgili sunumlar ve tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Kurumsal iletişime giriş |
|
9 |
Kurumsal kimlik, imaj, ve ün |
|
10 |
Kurumsal markalaşma |
|
11 |
Kurumsal markalaşma |
|
12 |
Kurumsal markalaşma ve medya ilişkileri |
|
13 |
Kurumsal markalaşma üzerine sunumlar ve tartışma |
|
14 |
Tekrar dersi |
|
15 |
Tartışma |
|
16 |
Final |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Keller, Kevin Lane Strategic brand management: building, measuring and managing brand equity, New Jersey: Pearson Education, 2008 Riel, C. B. M. van, Principles of corporate communication, London ; New York : Prentice Hall, 1995 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Ödev |
1 |
40 |
Toplam |
2 |
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
1 |
40 |
Toplam |
2 |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. |
|
|
|
x |
|
|
2 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. |
|
|
|
x |
|
|
3 |
Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. |
|
|
|
x |
|
|
5 |
Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
6 |
Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
7 |
Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
|
x |
|
|
8 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular |
|
|
|
|
x |
|
9 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
|
x |
|
|
|
10 |
Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ödev |
1 |
30 |
30 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
126 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,04 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |