YAYINLAR
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
A1.1 KÖKSAL, F.N.& İNATÇI, Ü. “Visual Rhetoric Based on Triadic Approach: Intellectual
Knowledge, Visual Representation and Aesthetics as Modality.” SEMIOTICA, (SSCI) –
(233):35–53, Ocak 2020.
A.1.2 KÖKSAL, F.N. “Minimalist Reklam Tasarımı: ‘Az’ ile özü Yansıtmak.” International
Social Science and Art Studies, 2(1), Temmuz 2023.
A.1.3 CARPENTIER, N., DOUDAKİ, V., CHRİSTİDİS, Y. & KÖKSAL, F.N. (2018). “De-
Naturalizing Antagonistic Nationalism Through An Academic Intervention: The Reception
of Two Photography Exhibitions on the Memorialization of the Cyprus Problem.”
Comunicaziaoni Sociali: Journal of Media, Performing Arts and Cultural Studies.
A.1.4 KÖKSAL, F.N. (2013). “The Role and Usage of Visual Rhetoric in Advertising”.
Online Journal of Communication and Media Technologies, 3:78-86, 2013.
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings)
basılan bildiriler:
B.1 BEDİR, U. & KÖKSAL, F.N. “Hackerlığın Popüler Sinema Filmlerinde Görsel Temsili”,
18. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Türkiye, 26-27 Ekim 2021.
B.2 KÖKSAL, F.N. & DOĞAN, H. “Visual Semiology in Architectural Design”, 3.
Uluslararası İletişim ve Teknoloji Kongresi, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul- Türkiye,
12-14 Nisan 2021.
B.3 İNATÇI, Ü. & KÖKSAL, F.N. “Reklamın Saklı Dili: Retorik.” Uluslararası Müzik ve
Medya Sempozyumu, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul- Türkiye. 21-23 Mayıs 2014.
C. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler
C.1 BEDİR, U. & KÖKSAL, F.N. “Teknoloji Şirketlerinin Kurumsal Reklamlarında Tekno-
Çözümcülüğün Yansımaları ve Çevresel Sürdürülebilirlik Söylemi” 10. İFİG: Dijital
Kapitalizm ve İletişim Sempozyumu, Üsküdar Üniversitesi, İstanbul. 16-18 Mayıs 2023.
(Sözlü sunum- özet yayın aşamasında).
C.2 KÖKSAL, F.N. “Reklamda Figüratif Anlatım Biçimi Olarak Görsel Metafor.” Yayınlanmış
Özetli Sözlü Sunum,9. Uluslararası İletişim Günleri, Dijital Çağda İletişim Çalışmaları
Sempozyumu, Üsküdar Üniversitesi, İstanbul. 16-18 Mayıs 2022.
C.3 KÖKSAL, F.N. “Sürrealist Bir Metin Olarak Reklam.” Yayınlanmış Özetli Sözlü Sunum,
2. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, İstinye Üniversitesi, İstanbul. 26-27
Mayıs 2022.
C.4 KÖKSAL, F.N. & İNATÇI, Ü. “Implementation of Artwork Images as Visual Rhetoric in
Advertising.” Sözlü Sunum, 4. Uluslararası Görsel Kültür Konferansı, Pontificia
Universita della Santa Croce, İtalya. 28-29 Mayıs 2018.
C.5 KÖKSAL, F.N. & ÖZAD B. & İNATÇI, Ü. “Visual Rhetoric: How Theory Influences
Practice in Higher Education.” Sözlü Sunum. 4. Uluslararası Eğitimde Güncel Konular
Konferansı, Girne Üniversitesi, KKTC. 19-21 Ekim 2017.
C.6 CARPENTIER, N., DOUDAKİ, V., CHRİSTİDİS, Y. & KÖKSAL, F.N. “Visual Sociology
as a Tool to de- Naturalize Nationalism: A Case Study on Greek Cypriot Memorials.”
Kolokyum bildirisi/ Sözlü sunum. “Communication and Material and Discursive Power
Dynamics.” Uppsala Üniversitesi, İsveç. 28-29 Ekim 2016.
D. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler
D.1 KÖKSAL, F.N. “Görsel Sağlık İletişimi” Kıbrıs Türk Tabipler Birliği 14 Mart Tıp
Bayramı 100. Yıl Etkinlikleri, Lefkoşa, KKTC. Mart 2019.
E. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:
E.1 Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar:
E.1.1 KÖKSAL, F.N. (Editor). “Görünenin Ötesinde: Kendini Anlatan Mülteci” (Yazarlar:
Ümit İnatçı-Emre Zeytinoğlu-Ali Akay), Ütopya Yayınevi, Ankara, 2022.
E.2 Yazılan ulusal/uluslararası kitaplardaki bölümler:
E.2.1 KÖKSAL, F.N. (2024). “The Role of Brand Management in Politics” in Political
Communication and Media, (Edt.: Prof. Dr. Bülend Aydın Ertekin). (Yayın sürecinde).
E.2.2 KÖKSAL, F.N. & Bedir, U. (2023). “Digital Environmental Activism of Non-Governmental
Organizations and Its Impact on Social Media: A Case Study on Canal Istanbul Project” in
International Research in Social, Human Administrative Sciences XVIII. (Edt.: Assoc. Prof.
Dr. Sezgin Zabun), Ankara: Eğitim Yayınevi.
E2.3 KÖKSAL, F.N. & (2023). “Reklamda Görsel Şiir” içinde Disiplinlerarası Sanat ve İletişim
Araştırmaları I, (Edt.: Doç. Dr. Birgül Alıcı & Doç. Dr. Nazan Oskay). Kırgızistan,
Literatürk Academia.
E2.4 KÖKSAL, F.N. & İNATÇI, Ü. (2023). “Gastronomy: A Representation As Cultural
Phenomenon in Cinema” içinde The Routledge Handbook of Descriptive Rhetorical
Studies and World Languages, (Edt.:Wei Weixiao& James Schnell), London: Routledge.
E.2.5 KÖKSAL, F.N. (2023). “Dijital Görsel Kültür ve Reklam” içinde Dijital Okumalar
(Edt.: Dr. Öğr. Üy. Gökmen H. Karadağ), İstanbul: Nobel Yayınları.
E.2.6 KÖKSAL, F.N. (2023). “Sanal Düzlemde Görsel Kültür ve İmgenin Temsili” içinde
Metaverse: Yeni Gerçeklik Paradigmaları (Edt.: Dr. Öğr. Üy. S. Kuzey Yıldız),
İstanbul: Nobel Yayınları.
C.2.7 KÖKSAL, F.N. (2023). “Reklamcılıkta Bir Deneyim Alanı Olarak Artırılmış Gerçeklik
Uygulamalarının Etkisi” içinde Tüketiciyi Anlamak: Reklam Araştırmalarında
Disiplinlerarası Yaklaşımlar ve Güncel Yönelimler (Edt.: Doç. Dr. Cihan Becan), İstanbul:
Efe Akademi Yayınları.
C.2.8 KÖKSAL, F.N. (2022). “Metaphoric Representation and Aesthetic in Advertising”
içinde Mind and Matter- Challenges and Opportunities in Cognitive Semiotics and
Aesthetics, (Edt.: Asun Lopez -Varela Azcarate). Intechopen. DOI:
10.5772/intechopen.101202.
C.2.9 CARPENTIER, N., DOUDAKİ, V., CHRİSTİDİS, Y. & KÖKSAL, F.N. (2021) “The
Reception of the Two Cypriot Exhibitions” içinde Iconoclastic Controversies: A
Photography Inquiry into Antagonistic Nationalism, (Edt.: Nico Carpentier). Intellect Ltd.
C.2.10 KÖKSAL, F.N. & İNATÇI, Ü. (2021). “Artwork as Visual Representation in
Advertising: A Visual Rhetorical Perspective” içinde Media Rhetoric: How Advertising and
Digital Media Influences Us, (Edt.: Samuel Mateus), Cambridge Scholar Publishing.
C.2.11 KÖKSAL, F.N. & ADİLOĞLU F. (2019). “Visual Matters in Health Communication: A
Systematic Review” içinde Communication as the Intersection of the Old and the New,
(Eds.: Maria F. Murru, Fausto Colombo, Laura Peja, Simone Tosoni, Richard Kilborn,
Risto Kunelius, Pille Pruulmann-Vengerfeldt, Leif Kramp, and Nico Carpentier), Universita
Cattolica del Sacro Cuore (Milan, Italy) and the European Communication Research and
Education Association (ECREA).
C.2.12 KÖKSAL, F.N. (2016). “Mythical Approaches and Image Construction in
Advertising” (Ph.D. Dissertation-Abstract). “Politics, Civil Society and Participation, Media
and Communications in a Transforming Environment”. (Eds: Leif Kramp, Nico Carpentier,
Andreas Hepp, Richard Kilborn, Risto Kunelis, Hannu Nieminen, Tobias Olsson, Pille
Pruulmann-Vengerfeldt, I. Tomanic Trivundza ve Simone Tosoni). Bremen, Almanya:
Edition Lumiere.
D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
D.1 KÖKSAL, F.N.& ERİŞEN HONEY, H. (2023). “Multimodal Discourse: An Analysis of Two
Political Advertising Visuals” İMGELEM, (TR- DİZİN) – 7 (12), Temmuz 2023.
D.2 KÖKSAL, F.N.& ALUÇ, E. (2022). “Gelenekselden Dijitale Evrilen Bir Medya Olarak
Afiş” The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication- TOJDAC (TR-
DİZİN) – 12(3):666–681.
E. Sanat ve tasarım etkinlikleri:
E.1 Fotoğraf Sergisi- Sergi Yardımcı Koordinatörü; Nico Carpentier (İsveçli Sanatç
Kasım 2015.
E.2 Sanat Sergisi Küratör Yardımcısı; Eshref Quahili (Kosovalı Sanatçı), DAÜ Sanat ve
Tasarım Merkezi Küratör: Ümit İnatçı, Aralık 2014.
E.3 Sanat Sergisi- Küratör Yardımcısı; Aydın Aghdashloo (İranlı Sanatçı), DAÜ Sanat ve
Tasarım Merkezi Küratör: Ümit İnatçı, Mayıs 2014.
E.4 Seminer- Seminer Organizatörü; “A Glance at the World of Visual Effects and
Animation” Serkan Semiz & Celal Öztürk, DAÜ Sanat ve Tasarım Merkezi, Nisan 2014.
E.5 Sanat Sergisi- Küratör Yardımcısı; Carlo Carnevali (İtalyan Sanatçı), DAÜ Sanat ve
Tasarım Merkezi Küratör: Ümit İnatçı, Ekim 2013.
E.6 Seminer & Workshop- Seminer Organizatörü; “Food Art Photography”, Gökmen
Sözen, DAÜ Sanat ve Tasarım Merkezi, Kasım 2013.
F. Kurumlara verilen eğitimler
F.1 Kurumsal İletişim Semineri- Küçükçekmece Belediyesi, İstanbul-Türkiye, Nisan 2021.
F.2 Reklamda Temel Tasarım İlkeleri- Nesibe Aydın Okulları, Ankara, Türkiye, Ekim 2020.
F.3 İnovasyon ve Reklam- Nesibe Aydın Okulları, Ankara, Türkiye, Ekim 2020.
G. Uluslararası /Ulusal dergilerde editörlük – hakemlik
G.1 Yeditepe Üniversitesi, Global Media Journal Turkish Edition- Alan Editörü, 2023-...
G.2 İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2021-halen.
G.3 İstanbul Aydın Üniversitesi Yeni Medya Elektronik Dergisi, 2021-halen.
G.4 Uluslararası Edebiyat ve Sanat Dergisi, 2020- halen.
G.5 Uluslararası Görsel Kültür Dergisi-2018- halen.
H. Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikleri
H.1 ECREA: European Communication Research and Education Association (Avrupa İletişim
Araştırmaları ve Eğitimi Derneği), 2015-halen.
I. Uluslararası atölye çalışmaları
I.1 Avrupa Medya ve İletişim Doktora Yaz Okulu; ECREA ve Bremen Üniversitesi
İşbirliğinde, Bremen -Almanya, Ağustos 2-15, 2015.
DİĞER
Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri:
1- Shahd Nassar (2022- devam ediyor). Türk Dizilerinin Yabancı İzleyicilerin Türkiye
Algısındaki Rolü: “Yasak Elma” Dizisi Örneği” İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü
Eğitim Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Programı.
2- Fatime Akyıl Elrooba (2021). “Sosyal Medyanın Toplumsal Hareketler Üzerinde Etkisi:
Filistin Örneği” İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yeni Medya Tezsiz
Yüksek Lisans Programı.
3- Sedat Şenol (2021). “Yeni Medyada Gazeteciliğin Yükselişi” İstanbul Aydın Üniversitesi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yeni Medya Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Projelerde Yaptığı Görevler:
• TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
kapsamında “Artırılmış Gerçeklik Teknolojisini Kullanan Reklamların Tüketici
Davranışları Üzerindeki Etkisi” konulu çalışmanın danışman ve yürütücüsü (Haziran
2022- devam ediyor).
• Avrupa Birliği -Türkiye Mülteciler Konseyi iş birliğinde Görsel Kültür ve Fotoğraf Projesi-
Proje Eş Danışmanı ve Koordinatörü: “Görünenin Ötesinde, Kendini Anlatan
Mülteci”, (Mart 2022).