Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders öğrencilere oyun tasarımının teorik ve kavramsal bileşenlerini vermenin yanı sıra pratik oyun geliştirme sürecine genel bir bakış sunar. Öğrenciler oyunlar oynayacak, analiz edecek ve gerekli dokümantasyonla birlikte oyun geliştirme sürecinin görsel tasarım kısımlarını tamamlayacaktır.
Dersin İçeriği:
Dersin konuları arasında bilgisayar oyunlarının tarihçesi ve oyun türleri, enformasyon sistemi olarak bilgisayar oyunları, etkileşim ve oyunlar, insan-bilgisayar etkileşimi, eğlence teorisi, oyun hikayeleri ve karakterleri, oyun deneyimi, oyuncu psikolojisi, oyuncu profilleri, oyun mekanikleri ve dinamikleri, seviye tasarımı, oyun endüstrisi, oyun tasarım ekipleri ve süreçleri, yapay zeka, oyun basamakları ve oyun programlama vardır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 3-Özel Destek / Yapısal Örnekler, 5-Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, C-Ödev
Dikey Sekmeler
3