Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders ile öğrenciler ileri düzey video tekniklerini kullanarak dijital video yapımı gerçekleştirir.
Dersin İçeriği:
Ders kapsamında, öğrenciler özel efektler, ses uygulama, renk düzeltme, sıkıştırma ve ileri kurgu biçimleme uygulamalarıyla kendi videolarını oluşturlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, C-Ödev, E-Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İleri düzey video teknikler yapımında yeterlik gösterir. | 1 | 1 | A, C, E |
2. Profesyonel seviyede video klip yapımında gerekli olan manipüle etme, dönüştürme, zenginleştirme yeteneklerini geliştirir. | 2 | 1 | A, C, E |
3. Video yapımı bilgileriyle özgün videolar kurgular. | 3 | 1 | A, C, E |
4. Fikir düzeyinden somut ürüne dek süreci tasarlar ve yaratır. | 10 | 1 | A, C, E |
5. Öykü görselleştirir, özel efektler ile kurgular. | 9 | 1 | A, C, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Ders İçeriğinin Açıklanması | |
2 | Geçen dönem bilgilerinin tazelenmesi, Arayüz, Gereçler | |
3 | Video Kompozisyonu | |
4 | Yazı, Grafik Görüntüler ve özel efektler | |
5 | Ses ve Renk | |
6 | Paylaşım ve Ortaya Çıkarma | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Projelerin ve sınavın değerlendirilmesi | |
9 | Ödev 1: Kişisel video yapımı | |
10 | Değerlendirme | |
11 | Ödev 2: Grup (iki-üç kişilik) video yapımı | |
12 | Değerlendirme ve ilgili konulara devam. | |
13 | Dönem bilgisi yeniden gözden geçirilmesi | |
14 | Ödev 3: Kişisel veya Grup (iki-üç kişilik) video yapımı | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Digital producer: creating video with computer-based tools / Curtis Poole, Ellen Feldman. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Drive Dropbox |
Ödevler | Drive Dropbox |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
3