Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders kapsamında dijital video temel prensip ve teknikleri öğrencilere aktarılmaktadır.
Dersin İçeriği:
Bu ders, dijital video ve görüntü temel bilgileri, kurgulamaya giriş konularını içermektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, C-Ödev, E-Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dijital video konusunda temel bilgileri saptar ve bu alandaki uygulamaları dener. | 1 | 1 | A,C, E |
2. Dijital video özelliklerini, yapım tekniklerini tanımlar. | 8 | 1 | A,C, E |
3. Video üretim konularında temel sorun çözme yeterliliği gösterir. | 9 | 1 | A,C, E |
4. Dijital video yapım sürecini denetler ve değerlendirir. | 10 | 1 | A,C, E |
5. Öykü akış çizelgesi tasarlar, geliştirir, video üretir. | 3 | 1 | A,C, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Ders İçeriğinin Açıklanması | Verilen ders ve klipler |
2 | Dijital Video Temel Prensipleri, Formatlar, Sunum | |
3 | Adobe Premiere Pro CC arayüz tanıtımı - Video import timeline | |
4 | Montaja giriş, tanımlar ve teknikler | |
5 | Efektler, Geçişler, Jeneratörler | |
6 | Yazı uygulama ve vektör görüntü getirme | |
7 | Öğrenci sunumları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dönem projeleri izleme, Renk | |
10 | Ödev 1 Renk Düzeltme ve Maskeleme | |
11 | Ödev 2 Ses ve ses efektleri | |
12 | Ödev 3 Özel video efekt ve teknikleri | |
13 | Proje ve medya dosyalarını derleme | |
14 | Ürün ortaya çıkarma ve paylaşma | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Handbook of image and video processing / editor, Al Bovik. San Diego: Academic Press |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Drive Dropbox |
Ödevler | Drive Dropbox |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
3