İletişim Fakültesi | Dijital Videoya Giriş
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
VCD 311
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu ders kapsamında dijital video temel prensip ve teknikleri öğrencilere aktarılmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, dijital video ve görüntü temel bilgileri, kurgulamaya giriş konularını içermektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1-Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A-Sınav, C-Ödev, E-Proje / Tasarım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Dijital video konusunda temel bilgileri saptar ve bu alandaki uygulamaları dener. 1 1 A,C, E
2. Dijital video özelliklerini, yapım tekniklerini tanımlar. 8 1 A,C, E
3. Video üretim konularında temel sorun çözme yeterliliği gösterir. 9 1 A,C, E
4. Dijital video yapım sürecini denetler ve değerlendirir. 10 1 A,C, E
5. Öykü akış çizelgesi tasarlar, geliştirir, video üretir. 3 1 A,C, E

 

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Ders İçeriğinin Açıklanması Verilen ders ve klipler
2 Dijital Video Temel Prensipleri, Formatlar, Sunum  
3 Adobe Premiere Pro CC arayüz tanıtımı - Video import timeline  
4 Montaja giriş, tanımlar ve teknikler  
5 Efektler, Geçişler, Jeneratörler  
6 Yazı uygulama ve vektör görüntü getirme  
7 Öğrenci sunumları  
8 Ara Sınav  
9 Dönem projeleri izleme, Renk  
10 Ödev 1 Renk Düzeltme ve Maskeleme  
11 Ödev 2 Ses ve ses efektleri  
12 Ödev 3 Özel video efekt ve teknikleri  
13 Proje ve medya dosyalarını derleme  
14 Ürün ortaya çıkarma ve paylaşma  
15 Öğrenci Sunumları  
16 Final Sınavı  

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Handbook of image and video processing / editor, Al Bovik. San Diego: Academic Press

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Drive Dropbox
Ödevler Drive Dropbox

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Final 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır.         X
2 Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar.        X  
3 Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır.         X
4 Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir.       X  
5 Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır.     X    
6 Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir.   X      
7 Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir.  X        
8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar.           X
9 Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar.         X
10 Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar.         X

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü     148
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,92
Dersin AKTS Kredisi     6

 

 

3