Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders kapsamında öğrenciler dijital tasarım ve illüstrasyon yapmayı geliştirilen projeler ile öğrenir.
Dersin İçeriği:
Öğrenciler bu ders kapsamında raster grafik özellikleri, vektörel çizim ve değişik kullanım alanları kullanarak dijital çizim tekniklerini öğrenir, uygulama yapar, tasarım geliştirir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders, 15-Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, B-Sözlü / Sunum, E-Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Noktalı (raster) ve tümsel (vektör) görüntü arasındaki ayrımları belirler verilen ayrıntılar ve istemler uyarınca onları biçimler. | 1,2,3,4,8 | 1,9 | A,B,E |
2. Raster ve vektör tasarım içerik geliştirme fikirlerini birçok teknik kullanarak gösterir. | 1,2,3,4,8 | 1,2,15 | A,B,E |
3. Alan alt disiplinleri arasındaki ilişkileri gözden geçirir. | 1,2,3,4,8 | 1,2,15 | A,B,E |
4. Öğrendiklerini tasarım alanında çalışma ortaya koyacak şekilde birleştirir. | 1,2,3,4,8 | 1,2,15 | A,B,E |
5. Görsel İletişim Tasarım ile farklı disiplin ve iletişim alanındaki bilgileri ilişkilendirir edindiği bilgiyi işler, yorumlar ve kullanır. | 1,2,3,4,8 | 1,2,15 | A,B,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Ders İçeriğinin Açıklanması | |
2 | Raster ve Vektör farklarının tanımlanması, Illüstrasyon teriminin anlamının tartışılması | |
3 | Raster(pixel)., Araçlar, Sınıf Çalışması | |
4 | Layers, Path, Offsetpath, Önplan, Arkaplan, Pozitif-Negatif Alan, Sınıf Çalışması | |
5 | Vektörel araçlar, dolgu & kontür, açık & kapalı şekiller | |
6 | Harmanlama, Live Trace, Opacity Mask, Sınıf Çalışması | |
7 | Öğrenci sunumları, | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vektörel uygulama, Sınıf Çalışması | |
10 | Ödev 1 | |
11 | Vektörel uygulama, Sınıf Çalışması | |
12 | Ödev 2 | |
13 | Vektörel uygulama, Sınıf Çalışması | |
14 | Ödev 3 | |
15 | Pixel Prog. ve Vektör Prog. Birleştiren sınıf çalışmasının yapılması | |
16 | Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Digital graphic design / Ken. Pender. Oxford; Boston: Focal Press, 1996
Illustration: real-world illustration projects, from brief to finished solution / Yolanda. Zappaterra. Crans-Près-Céligny, Switzerland: Distributed by Watson-Guptill, 1998 Complete Digital Illustration : A master Class in Image Making / L. Zeegen. Switzerland: Rotovision, 2010 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | yulearn.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | yulearn.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar | yulearn.yeditepe.edu.tr, Proje tabanlı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
2