Ders kapsamında öğrenciler görsellerdeki renkleri geliştirme, farklı görselleri tek bir görselde birleştirme, efektler ve stiller ekleme konularında bilgi sahibi olur. Ayrıca bu ders öğrencilere mevcut grafik tasarım ortamında, tasarım projelerini kavramsallaştırmak, geliştirmek ve üretmek için ihtiyaç duyacakları bilgileri kazandırmaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tasarım programını kullanmak için gerekli becerileri kazanır. | 1,2,3 | 1,2,5 | A,C,E |
2. Görüntü ve metin birleştirme tekniklerini kullanarak, tasarım alanındaki yeni eğilimleri tanımlar. | 3 | 1,2,5 | A,C,E |
3. Alan alt disiplinleri arasındaki ilişkileri gözden geçirir. | 8 | 1,2,5 | A,C,E |
4. Özgün tasarımlar için teori ve uygulama alanındaki bilgileri ilişkilendirir edindiği bilgiyi işler, yorumlar ve kullanır. | 1 | 1,2,5 | A,C,E |
5. Çoklu ortamda ekran ve basılı materyal sorunlarına çözüm arar, öğrendiklerini tasarım alanında çalışma ortaya koyacak şekilde birleştirir. | 10 | 1,3,9 | A,C,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 |
Temel tasarım ilkelerine giriş
Photoshop arayüzü, açma kapama, geri çağırma ve layer anlatımı |
|
3 |
Temel tasarım ilkeleri: çizgi ve şekil
Seçme araçları ve layerlar ile çalışma |
|
4 |
Temel tasarım ilkeleri: mekan, doku ve tonlama
Seçme araçları, döndürme, doldurma ve maskeleme |
|
5 |
Temel tasarım ilkeleri: Denge ve Karşıtlık
Fotoğraf üzerinde düzeltmeler ve rötuşlamalar |
|
6 |
Temel tasarım ilkeleri: Vurgu ve Ahenk
Renk kanalları ve alan derinliği |
|
7 | Öğrenci sunumları | |
8 |
Ara Sınav
Gelinen seviye üzerinden belirlenen bir konuda çalışma yaptırılır. |
|
9 |
Temel tasarım ilkeleri: Hareket, Ritim ve Oran
Temel Layer efektleri ve stilleri |
|
10 |
Temel tasarım ilkeleri: Tekrar, Modül ve Çeşitlilik
Pen aracı, maskeler ve kanallar |
|
11 |
Final Projesi açıklanması
Grafik tasarım akımları: Art Nouveau, Dada |
|
12 | Grafik tasarım akımları: Futurism, Constructivism | |
13 | Grafik tasarım akımları: Art Deco, Bauhaus | |
14 | Grafik tasarım akımları: Surrealism, Pop Art | |
15 | Öğrenci sunumları | |
16 |
Final Sınavı
Son seviye üzerinden belirlenen bir konuda çalışma yaptırılır. (Edindikleri Tüm bilgileri kullanarak.) |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Digital graphic design / Ken. Pender. Oxford; Boston: Focal Press, 1996
Illustration: real-world illustration projects, from brief to finished solution / Yolanda. Zappaterra. Crans-Près-Céligny, Switzerland: Distributed by Watson-Guptill, 1998 Complete Digital Illustration : A master Class in Image Making / L. Zeegen. Switzerland: Rotovision, 2010 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Drive Dropbox |
Ödevler | Drive Dropbox |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |