Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders; kamera kullanımı ve ekipmanlarının tanınması, mikrofon, ışık gibi teknik konular ile çekim uygulamasını içeren en temel derstir.
Dersin İçeriği:
Çekim ölçekleri ve açılarının, estetik bakış açısı kazanılmasına yardımcı olacak sinema dili için önemli uygulamaların yapılması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 12: Grup Çalışması, 13: Saha/Arazi Çalışması, 14: Laboratuvar
Dersin Ölçme Yöntemleri:
C: Ödev, E: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sinema ve televizyonda kamera kullanımıyla ilgili teknik/teknolojik kavramlara, pratik bilgiye ve terminolojiye hâkimdir. | 2, 4, 8, 9 | 1, 2, 12, 13, 14 | C, E, F |
2) Sinema ve televizyon alanına özgü kamera donanımlarını ve yardımcı aksesuarlarını temel düzeyde ve estetik biçimde kullanır. | 2, 4, 8, 9 | 1, 2, 12, 13, 14 | C, E, F |
3) Sinema ve televizyonda kamera kullanımıyla ilgili gelişmeleri yakından takip eder ve yeni teknolojiyle uyumlu çalışır. | 1, 2, 4, 8, 9 | 1, 2, 12, 13, 14 | C, E, F |
4) Bir senaryoyu kamera ve yardımcı donanımlar kullanarak, bir sinema ya da televizyon projesine dönüştürür, özgün bir şekilde aktarır. | 2, 3, 4, 8, 9 | 1, 2, 12, 13, 14 | C, E, F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş: İçerik, dönem ile ilgili beklentiler, bilgiler. | |
2 | Kameranın özelliklerinin tanıtılması | |
3 | Kameranın çekime hazırlanması için gerekli teknik bilgiler | |
4 | Kamera kullanımında dikkat edilecek noktaların uygulamalı tanıtılması | |
5 | Öğrenilen bilgilerin yapılan çekimlerle desteklenmesi | |
6 | Çekim ölçeklerinin ve kamera açılarının uygulamalı çalışması | |
7 | Uygulaması yapılan tüm tekniklerin bir anlam oluşturacak biçimde üretimde kullanılması | |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | Mikrofon özellikleri, kullanımı ve röportaj çekimi sırasında kamera kullanma tekniklerinin ve estetiğinin uygulamalı çalışması | |
10 | Temel aydınlatma yöntemlerinin stüdyoda uygulamaları | |
11 | Temel aydınlatma yöntemlerinin stüdyoda uygulamaları | |
12 | Aks kuralı (180˚ kuralı) hakkında çekim uygulamaları | |
13 | Aks kuralıyla (180˚ kuralı) ilgili yapılmış kısa film örneklerinin izlenmesi ve fikir paylaşımı | |
14 | Aks kuralı (180˚ kuralı)’na uygun senaryo çalışmaları | |
15 | Aks kuralı (180˚ kuralı)’na uygun hazırlanan kısa filmin çekimi | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Motion Picture and Video Lighting, Blain Brown; Amsterdam, Boston: Elsevier/Focal Press, 2008
Picture Composition for Film and Television / Peter Ward; Oxford: Focal, 2004 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | classroom.google.com |
Ödevler | classroom.google.com |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav Ödevi | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı (Final sınavı Proje ve Performans Görevinden oluşur) | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Grup Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Saha çalışması | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Projesi | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
1