Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere, farklı endüstrilerde dijital teknolojilerin ve sosyal medyanın iletişim stratejilerini ve taktiklerini nasıl değiştirdiğine dair kapsamlı bir anlayış sunmaktır.
Dersin İçeriği:
Bu ders sosyal medyayı sosyo-tarihsel bağlamında ve değişen teorik bakış açılarıyla analiz eder. Yeni medya teknolojileri, geleneksel medyaya kıyasla çeşitli yeni kullanımlar sağlar ve birçok farklı özelliğe sahiptir. Bu ders, yeni medya teknolojilerinin bu yeni özelliklerini özetlemekte ve bu özelliklerin iyi bir sosyal medya yönetimi için nasıl kullanılacağını incelemektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders, 6-Vaka çalışması, 15-Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Ödev, B-Sözlü / Sunum, C-Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Web teknolojileri hakkında temel bilgilere sahip olur. | 3,4 | 1,2,6,15 | A,B,C |
2. Sosyal medyaya yönelik liberal ve eleştirel yaklaşımları temel olarak anlar. | 3,4 | 1,2,6,15 | A,B,C |
3. Sosyal medyanın özelliklerini güçlü bir şekilde anlar. | 3,4 | 1,2,6,15 | A,B,C |
4. Sosyal medyanın geleneksel medyaya nasıl meydan okuduğunu açıklayabilir. | 3,4 | 1,2,6,15 | A,B,C |
5. İyi sosyal medya yönetiminin önemli örneklerini güçlü bir şekilde kavrar. | 3,4 | 1,2,6,15 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amacı ve çerçevesi hakkında bilgilendirme | |
2 | Sosyal medya tanımı, tarihi, geleneksel medyadan farkları ve web teknolojileri | Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). The art of social media |
3 | Sosyal medyaların özellikleri | Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). The art of social media |
4 | Sosyal medya teorileri | Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). The art of social media |
5 | Sosyal medya pazarlaması | Tuten, T. L., & Solomon, M. R. (2017). Social media marketing |
6 | Influencer pazarlaması | Tuten, T. L., & Solomon, M. R. (2017). Social media marketing |
7 | Ara Sınav | |
8 | Sosyal medya yönetimi | Tuten, T. L., & Solomon, M. R. (2017). Social media marketing |
9 | Sosyal medya optimizasyonu | Tuten, T. L., & Solomon, M. R. (2017). Social media marketing |
10 | Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri | Tuten, T. L., & Solomon, M. R. (2017). Social media marketing |
11 | Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri | Tuten, T. L., & Solomon, M. R. (2017). Social media marketing |
12 | Sosyal medyanın sunduğu imkanlar ve zorluklar | Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). The art of social media |
13 | Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım | Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). The art of social media |
14 | Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım | Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). The art of social media |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). The art of social media: Power tips for power users. Penguin.
Tuten, T. L., & Solomon, M. R. (2017). Social media marketing. Sage. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ödev | 2 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri