Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dijital ve basılı medyada, ajanslarda, üç boyutlu tasarımda, baskı sektöründe vb. yerde tipografinin nasıl kullanılması gerektiğini ele alır. Hareketli medya alanında tipografi kurallarını öğretir.
Dersin İçeriği:
Bu ders, görsel iletişimde tipografi kurallarını, tipografinin çeşitli kullanım alanlarını ve tipografik sorunlara üretilen alternatif çözümleri kapsamaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 5-Problem Çözme, 7-Beyin Fırtınası, 12-Grup Çalışması, 13-Saha / Arazi Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, B-Sözlü / Sunum, C-Ödev, D-Deney, E-Proje / Tasarım, F-Performans Görevi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Yazı ailelerini tanımlar, seçme ve kullanma yeteneğini geliştirir. | 1 | 1,7,12 | B,D |
2) Görsele en uygun yazıyı/fontu kullanır. | 5 | 7,12 | C |
3) Farklı disipinlerde tipografinin kullanımı öğrenir. | 8 | 1,13 | D,F |
4) Teorik ve uygulamalı bilgiler ışığında özgün tasarımlar yapar. | 4 | 1,7,12 | A,E |
5) Farklı iletişim kaynaklarında kullanılmak üzere tasarlanan yazılar için yaratıcı çözümler üretir. | 10 | 5,12 | A,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Tipografi nedir? Tarihi ve günümüze kadar geçirdiği evrim.
Kaligrafiden Tipografiye geçiş. |
|
2 | Tipografinin temel kavramları, Hangi sahalarda en çok kullanılır? | |
3 | Tipografide font nedir? ve çeşitleri, önemli tipografların incelenmesi ve tasarladıkları fontlar | |
4 | Fontlar ve aileleri, günümüzün önemli tasarım fontları ve yapılarının, guruplarının incelenmesi | |
5 | Bir fontta harf yapısı ve yapısal kurallar | |
6 | Harf yapısının temel ölçüleri tanımları ve uygulamaları | |
7 | Görsel iletişimde sahada kullanılan etkili tipografi nasıl olmalı? | |
8 | Ara Sınav / Proje | |
9 | Tasarımda tipografi; Afişte, Billboardda, hareketli tasarımda vb. uygulamalarda yazının (fontun) seçimi ve kullanımı | |
10 | Yazının okunurluğunun korunması ve dikkat edilecek kuralları | |
11 | Üç boyutlu ve ambalaj tasarımında uygun tipografi ne olmalı | |
12 | Tipografide renk faktörü | |
13 | 3 boyutlu outdoor uygulamalarda tipografinin yapısı ve kuralları | |
14 | Web tasarımında ve hareketli alanda tipografi tasarımlarının değerlendirilmesi | |
15 | Tasarımda içeriğe en uygun tipografik uygulamalar ve etkisi | |
16 | Final Sınavı / Proje |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Diğer Kaynaklar | Akın, Z,E. Görsel İletişimde Mağaradan Markaya |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Basılı tüm yayınlar ve ambalajlar, videolar, sosyal medya |
Ödevler | 2 |
Sınavlar | 2 |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav / Proje | 1 | 28 |
Ödev | 2 | 12 |
Final Sınavı / Proje | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav / Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final / Proje | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |