Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders ile bir ekip kurarak öğrencilerin A’dan Z’ye atölye çalışmaları çerçevesinde yaratıcı, özgün ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayan oyun tasarlamaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Oyun kapsamında hikaye, karakter, nesne, item, harita, ödül, ceza yapısının yanı sıra arayüz ve level tasarımlarının da atölye ortamında yapılmaktadır. Konsept geliştirme, oyun stratejileri ve projenin uygulanma aşamaları sektör çalışanları ile yapılan tartışmalarla şekillenmektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 3-Özel Destek / Yapısal Örnekler, 5-Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
C-Ödev, E- Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Atölye çalışmaları kapsamında somut ve uygulanabilir bir oyun projesi gerçekleştirir. | 4 | 1,3,5 | C,E |
2. Atölye ortamında oyun stratejileri geliştirir. | 4 | 1,3,5 | C,E |
3.Oyun projesinin uygulama aşamalarını sektörle iş birliği yaparak tasarlar. | 4,8 | 1,3,5 | C,E |
4. Ekip çalışması ile yaratıcı, özgün ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayan oyun tasarlar. | 8 | 1,3,5 | C,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Neden Oyun Tasarlıyoruz? | |
2 |
Nasıl Oyunlar tasarlayabiliriz. Oyun türleri ve Ortamları
Dijital Oyunlar, Günlük (casual) Oyunlar, Oyun hikayeleri |
|
3 | Ekip Oluşturma, İş bölümü, Zamanlama Akışı, Oyun Haritası, Karakter, Nesne veya İtemler | |
4 | Hikayeleştirme, Karakter Tasarımı ve Animasyonu | |
5 | Atölye Çalışması I: Sektörde yer alan bir oyun tasarımcısı ile atölye | |
6 | Oyun Taslağı, Rapor Hazırlama, Tasarım Kararlarını Sonuçlandırma | |
7 | Oyun Taslağı, Rapor Hazırlama, Tasarım Kararlarını Sonuçlandırma | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atölye Çalışması II: Sektörde yer alan bir oyun tasarımcısı ile atölye | |
10 | Seviye, ve Arayüz Tasarımı, Karakter, Nesne, İtem animasyonları | |
11 | Ödül Ceza Sistemi Dengesi, Animasyonları | |
12 | Atölye Çalışması III: Sektörde yer alan bir oyun tasarımcısı ile atölye | |
13 | Mekanizma, Veri Yapıları, Mantık Yapıları, Yapay Zeka, Kodlama | |
14 | Kodlama | |
15 | Kodlama | |
16 | Final Sınavı: Öğrenci sunumları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Diğer Kaynaklar |
- SCHELL, J., 2014, THE ART OF GAME DESIGN: A Book of Lenses, 2rd Edition, A K Peters/CRC Press
- FULLERTON, T., 2014, GAME DESIGN WORKSHOP, 3rd Edition, A K Peters/CRC Press |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Öğretici video ve yazılı dokümanlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 14 | 196 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 260 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |
Hiçbiri