Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders kapsamında öğrencilere storyboard, senaryo teknikleri, film okuma, animatik, zamanlama vb. bilgi ve becerilerinin aktarılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği:
Bu ders ile öğrencilere yazılı fikirlerin senaryoda görsel olarak tasarlanması, animasyon sürecinde uygulanışı ve sinematik sürekliliğinin sağlanması için sahne hazırlığının yapılması öğretilmektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders, 6-Vaka Çalışması, 8-Küçük Grup
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, B-Sözlü / Sunum, C-Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Canlandırma ve film türlerini biçimsel olarak saptar. | 9 | 1,2,6,8 | A,B,C |
2. Projelerinde sonuç odaklı çalışmalarla, hareketli görüntü ve görsel hikaye prensiplerini, tüm medya araçları içerisinde ifade eder. | 2 | 1,2,6,8 | A,B,C |
3. Hareketli ve görsel öyküleri inceler, iletişim ve görüntü tasarımı alanında yeni eğilimleri tanımlar. | 9 | 1,2,6,8 | A,B,C |
4. Farklı hareketli görüntü ve görsel öyküleme teknikleri arasında bağ kurar. | 9 | 1,2,6,8 | A,B,C |
5. Öyküleri sinematografik ve dramatik anlatıma uygun olarak senaryolaştırabilir, hareketli görüntü yapımı aşamalarını özümser ve geliştirir. | 2 | 1,2,6,8 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Hikaye ve Sinematik Öykü Akışı | |
3 | Kavramlar ve Çözümlemeler | |
4 | Senaryo Aşamaları | |
5 | Storyboard Yapımı ve Örnek Analizleri | |
6 | Animatik Yapımı ve Örnek Analizleri | |
7 | Sahne Analizi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zamanlama Yapımı ve Örnek Analizleri | |
10 | Kurgu Yapımı ve Örnek Analizleri | |
11 | Film Okuma | |
12 | Efektlere Hazırlık ve Yapımı | |
13 | Efektlerin Kullanımı | |
14 | Proje İçin Nasıl Düşünmeli Ne Yapmalı | |
15 | Örnek bir animasyon storyboard hazırlama | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Diğer Kaynaklar |
Digital storytelling : a creator’s guide to interactive entertainment / Carolyn Handler. Miller,2004
Storyboards : motion in art / Mark Simon ; Mark Simon, 2000 The art of the storyboard : storyboarding for film, TV, and animation / John Hart ; John Hart, 1999 Storyboarding 101 : a crash course in professional storyboarding / James O. Fraioli ; by James O. Fraioli, 2000 |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri