Ders boyunca öğrenciler dilbilim, psikoloji ve sosyolojinin ilgili teorilerini ve kavramlarını TV dizileri, basılı reklamlar, haberler, video oyunları vb. çeşitli medya metinlerinin çözümlenmesinde ve yorumlanmasında nasıl kullanabileceklerini öğrenirler. Bu şekilde, semiyotik analiz, içerik analizi, psikanalitik çözümleme, eleştirel söylem analizi ve retorik analizi gibi çeşitli metin analizi yöntemlerine aşinalık kazanırlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, medya ürünlerinde anlamın nasıl üretildiğini anlar. | 1,4,5,9 | 1,2,6,15 | A,B,C |
2. Öğrenci, medya ürünleri, izleyiciler ve kültürel bağlamlar arasındaki karşılıklı ilişkileri anlar. | 1,4,5,9 | 1,2,6,15 | A,B,C |
3. Öğrenci medya ürünlerini araştırmak, değerlendirmek ve yorumlamak için stratejiler geliştirir ve kullanır. | 1,4,5,9 | 1,2,6,15 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Göstergebilim: Ferdinand de Saussure ve Charles Peirce’de Gösterge, Kültür ve Anlam | Berger (2005), chapter 1 |
3 | Göstergebilim: Vladimir Propp ve Masalların Biçim Bilimi | Berger (2005), chapter 1 |
4 | Göstergebilim: Roland Barthes ve Mit Bilimi | Barthes (1991), ss. 107-119 |
5 | Retorik Analizi: Ethos, Pathos ve Logos | Berger (1998), chapter 4 |
6 | Psikanaliz ve Medya: Freud’un Kişilik Kuramı | Berger (2005), chapter 3 |
7 | Psikanaliz ve Medya: Kolektif Bilinçaltı ve Arketipler | Berger (2005), chapter 3 |
8 | Feminist Psikanaliz: Anlatı Sineması | Mulvey (1975) |
9 | Öğrenci Sunumları | |
10 | Nicel İçerik Analizi | Wimmer & Dominick (2000), chapter 6 |
11 | İçerik Analizi: Haber Çerçeveleri | Linström & Marais (2012). |
12 | Eleştirel Söylem Analizi: Söylem, Dil ve İktidar | van Dijk (1993) |
13 | Eleştirel Söylem Analizi: Söylem Olarak Haber | van Dijk (1991) |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Değerlendirme ve Finale Hazırlık | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Berger, A.A. (2005). Media Analysis Techniques. California: Sage. |
Diğer Kaynaklar |
Barthes, R. (1991). Mythologies. New York: The Noonday Press.
Berger, A.A. (1998). Media Research Techniques. California: Sage van Dijk, T. (1991). The Interdisciplinary Study of News as Discourse, in Klaus Bruhn Jensen ve Nicholas W. Jankowski (Ed.), A Handbook of Qualitative Methodologies for Mass Communication Research (s. 108-120). London and New York: Routledge. van Dijk, T. (1993). Principles of Critical Discourse Analysis. Discourse & Society, 4(2): 249-283. Linström, M. & Marais, W. (2012). Qualitative News Frame Analysis: A Methodology. Communitas 17: 21-38. Mulvey, L. (1975). Visual Pleasure and Narrative Cinema. Screen 16(3): 6-18. Wimmer, R. D. & Dominick, J. R. (2000). Mass Media Research. Boston, USA: Cengage Learning. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 60 |
Ödev | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 2 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 4 | 44 |
Sunum | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |