Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders sosyolojik düşünceye giriş niteliğindedir.
Dersin İçeriği:
Ders; sınıf, toplumsal cinsiyet ve ırk üzerine kurulu sosyal eşitsizliklerin çağdaş dünyayı anlamadaki merkeziliğine odaklanmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sosyolojinin tanımlarını ve ilk sosyolojik kuramları açıklar. | 7,8 | 1,2,3 | A |
2) Sosyolojinin temel metodolojik yaklaşımlarını inceler. | 1,9,10 | 1,2,3 | A |
3) Sosyal konuları teorik ve karşılaştırmalı bir çerçevede açıklar. | 1,7,8 | 1,2,3 | A |
4) Farklı sosyolojik kavramları inceler. | 1,2,3,6,7,9,10 | 1,2,3 | A |
5) Farklı sosyolojik teoriler inceler. | 1,2,8,9,10 | 1,2,3 | A |
6) Sosyolojik bir perspektifle sosyal yaşamı analiz eder. | 3,6,7,10 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||
Hafta | Konular: | Ön Hazırlık | ||
1 | Sosyoloji Nedir? | |||
2 | Sosyolojik Düşünmek | |||
3 | Sosyal Teori | |||
4 | Sosyal Tabakalaşma, Eşitsizlik ve Yoksulluk | |||
5 | Irk ve Etnik Kimlik | |||
6 | Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ve Cinsel Kimlik | |||
7 | Vize | |||
8 | İktidar ve Politika | |||
9 | Çevre Sosyolojisi | |||
10 | İklim Değişikliği Sosyolojisi | |||
11 | Kentler ve Topluluklar | |||
12 | Göç | |||
13 | Toplumsal Hareketler ve Devrimler | |||
14 | Küreselleşme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | The Sociology Project 2.5: Introducing the Sociological Imagination (2nd Edition) By NYU Sociology Department (Author), Jeff Manza (Author) |
Diğer Kaynaklar | Derste işlenen kuramcıların öğretim üyesi tarafından belirlenen birincil kaynakları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | The Sociology Project, 2.5: Introducing the Sociological Imagination (2nd Edition) By BYU Sociology Department (Author), Jeff Manza (Author) |
Ödevler | - |
Sınavlar | Vize ve final sınavları |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Derse katılım | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, | X | ||||
2 | Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, | X | ||||
3 | Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, | X | ||||
4 | Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, | X | ||||
5 | Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, | X | ||||
6 | Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, | X | ||||
7 | Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, | X | ||||
8 | Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, | X | ||||
9 | Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, | X | ||||
10 | Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
1