Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Başlangıç seviyesinde iki boyutlu animasyon üretimine ilişkin temel bilgileri aktarmak, animasyon üretimine ilişkin ilk çalışmaları başlatmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Öğrencilere iki boyutlu animasyon üretim teknikleri hakkında temel bilgiler verilmektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders, 3-Özel Destek / Yapısal Örnekler, 5-Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, E-Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Temel canlandırma teknikleri arasındaki bağlantıyı ilişkilendirir. |
2 |
1,2,3,5 |
A,E |
2. Soyut ve somut kavramları tasarlarken 2 boyutlu düşünme yeteneğini geliştirir. |
1,2 |
1,2,3,5 |
A,E |
3. 2 boyutlu uygulamalar için gereken tasarım becerisini kazanır. |
2 |
1,2,3,5 |
A,E |
4. 2 boyutlu karakter modelleme ve animasyon becerisini edinir. |
8,9 |
1,2,3,5 |
A,E |
5. Hareketin temel mantığını kullanarak yenilikçi ve özgün proje yaratır. |
9, 10 |
1,2,3,5 |
A,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Animasyona Giriş | |
3 | Hareketin Temel Mantığı | |
4 | Anahtar Kare Canlandırma | |
5 | Ara Resim Üretimi | |
6 | Hareketin Zamanlama Çalışmaları | |
7 | Öğrenci sunumları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örnek Videolar İzleme Ve Tartışma | |
10 | Yürüme Döngüsü Canlandırmaları | |
11 | Çevre Elemanları Canlandırmaları | |
12 | Dönem Ödevi Konu Seçimi, Uygulama | |
13 | Dönem Ödevi Yapım Çalışmaları Ve Eleştirme | |
14 | Dönem Ödevi Bitirme Ve Eleştirme | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri