Derslerde, öğrencilerin, son yıllarda internet ile bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte, insanlığın çalışma şekillerinin, öğrenme biçimlerinin, iletişim kurma yollarının büyük değişimlere uğradığı, tüketim alışkanlıklarının, kamusal yaşama katılım biçimlerinin, eğlence anlayışlarının farklılaştığı bu dönem ve tüm dünyadaki yaşam biçimlerinin dönüşmesi hakkında bilgi sahibi olması beklenir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İletişim ve kültür alanına ait teorik ve uygulamalı bilgiler ve fikirler arasında bağlantı kurar. | 1,2 | 1,2,15 | B,C |
2. Bilgi ve iletişim teknolojilerini inceler, dijital kültür kavramını tanımlar. | 2,4 | 1,2,15 | B,C |
3. Günümüzün dijital sahasını oluşturan çeşitli sosyal, artistik, kuramsal ve kültürel pratikler üzerinde yoğunlaşır, alan bilgilerini sorgular. | 4,8 | 1,2,15 | B,C |
4. Edinilen bilgileri farklı disiplinler ile ilişkilendirir. | 9 | 1,2,15 | B,C |
5. Dijital teknolojilerin gelişimini, kültürler arası geçişler ve pratikler ile değerlendirir. | 2,9 | 1,2,15 | B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencilerle tanışma/Ders içeriği hakkında bilgi/Ders malzemelerinin talebi | |
2 | Dijital Kültür Nedir? | Giriş/ Digital Culture, Charlie Gere (2008) |
3 | Dijital Kültürün Temelleri/ Turing’in kavramsal makinesi, emek ve sermayenin bölünmesi ve soyutlanması, Soyutlama iletişim ve temsil | Chapter 1 |
4 | Dijital Kültürün Temelleri/ kapitalizm ve bilgi teknolojileri, İkinci dünya savaşının sonuçları | Chapter 1 |
5 | Sibernetik Çağ/ sibernetik söylemler, Sibernetik bilgisayarlar ve soğuk savaş, sivil yaşamda bilgisayarlar ve sibernetik | Chapter 2 |
6 | Dijital Avangarde/ Sanat ve sibernetik, John Cage, İnteraktivite ve multimedia, Fluxus ve posta sanatı (mail art) | Chapter 3 |
7 | Dijital Avangarde/ Diğer akımlar, sibernetik ve Avrupa’da sanat, teknoloji ve avangarde, ilk bilgisayar sanatlarının sonunun başlangıcı | Chapter 3 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dijital karşı kültür/ Sanayi sonrası toplum, Silikon vadisi, karşı kültür, ikinci nesil sibernetik / Öğrenci Sunumları | Chapter 4 |
10 | Dijital karşı kültür/ Bilgi işlem ve karşı kültür, dijital karşı kültür ve yeni liberalism, internet ve dünya çapında ağ / Öğrenci Sunumları | Chapter 4 |
11 | Dijital direnişler/ Post modernism, post yapısalcılık / Öğrenci Sunumları | Chapter 5 |
12 | Dijital direnişler/ punk ve yapısöküm / Öğrenci Sunumları | Chapter 5 |
13 | Dijital direnişler/ hacking kültürü, bilgisayar korsanlığı / Öğrenci Sunumları | Chapter 5 |
14 | Dijital doğa / Öğrenci Sunumları | Chapter 6 |
15 | Yirmi birinci Yüzyılda Dijital Kültür / Öğrenci Sunumları | Chapter 7 |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Digital Culture, Charlie Gere, 2008, Reaktions Books |
Diğer Kaynaklar |
Critical Cyberculture studies, edited by David Silver and Adrienne Massanari; with a foreword by Steve Jones
Darley, A., ( 2002., Visual Digital Culture, surface play and spectacle in new media genres, Routledge, UK and New York David Bell and Barbara M. Kennedy (2000), The Cyberculture Reader, Routledge, UK. Marika Sturken ve Lisa Cartwright. Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture, Oxford: Oxford University Press, 2001. Henry Jenkins. Fans, Bloggers, and Gamers: Media Consumers in a Digital Age, New York: NYU Press, 2006. Trend D., Reading Digital Culture. Blackkwell Publishers William Sherman. Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design, Morgan Kaufmann, 2003. KeyWords in Cultural Studies: Provides an invaluable generology for students striving to better understand the contested space in which cultural studies takes place and is practiced. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Sunum | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |