Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Ders, tasarım tarihinin önemli örneklerini tanıtarak tasarım problemine, sembollere ve görsellere dayanmaktadır. Kültürel mirasa ve güncel problemlere dayalı imgeler, tarihsel ve sosyal bağlamlarıyla birlikte incelenir. Dersin amacı, öğrencilerin kültür imgelerini tanımaları ve bu imgeleri görsel iletişim aracı olarak kullanmaları için bir temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriği:
Bu derste kültür ve tasarım ilişkisi tartışılır. Globalleşme, teknolojik gelişim, siyasi ve sosyal olaylar gibi kültürel unsurların tasarım alanına etkisine odaklanılır. Öğrencilerden kültür, tasarım ve imgeler arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olmaları beklenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, B-Sözlü / Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Görsel kültürün zenginliğini korumak ve korumak, değerlendirmek, geliştirmek, yaymak ve tanıtmak için teorik bilgiyi uygulamaya bağlar. | 2,6 | 1,2 | A,B |
2. Sembolleri ve görüntüleri inceler ve açıklar. | 6,9 | 1,2 | A,B |
3. Çeşitli kültürleri yansıtan görsel temsilleri ve imgeleri hem tarihi hem de kültürel bağlamları inşa edecek şekilde tanımlar. | 9 | 1,2 | A,B |
4. Metaforların ve kültür imgelerinin görsel tasarım üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 8,9 | 1,2 | A,B |
5. Küresel dünyada yerel kültürler tarafından beslenen tasarım ürünlerini ilişkilendirir ve teşvik eder. | 6,8 | 1,2 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Öğrencilerle Tanışma/Ders Içeriği Hakkında Bilgi
Geçmişten Günümüze Grafik Tasarım Stilleri |
|
2 | Viktorya Tarzı 1837 – 1901 | İngiltere’de Viktorya dönemi |
3 | Arts & Crafts 1880 – 1910 / Art Nouveau 1890-1910 | İngiltere’de başlayan ve 1880–1910 yılları arasında Avrupa ve Kuzey Amerika’da gelişen ve daha sonra 1920’lerde Japonya’da yeniden ortaya çıkan güzel sanatlar hareketi. |
4 | Fütürizm 1900 –1930'lar: İtalya, Rusya ve İngiltere | Avangard Sanat |
5 | Heroic Realism - Gerçekçi Propaganda 1900 – 1940'lar |
Lenin döneminde Sovyetler Birliği’ndeki
devrimi yaymak için kullanılmış bir stil. |
6 | Erken Modern 1910 – 1935/ Bauhaus/ Rus Konstrüktvizmi/ Viyana Modernizmi ve Weiner Werkstätte | Modern Sanat |
7 | Art Deco 1920 ¬-1940'lar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geç Modern 1945 – 1960 | Geç modernizm, II. Dünya savaşından 21. yy başlarına uzanan modern ve güncel sanat anlayışını temsil eden döneme ait bir stil. |
10 | Amerikan Kitsch 1950'ler | 1950’lerin Amerikan Kitsch tasarım stili. |
11 | Psychedelic 1960'lar | Psychedelic hareketi 1960'lı yılların ortalarından itibaren popüler kültürün birçok alanında etkisi. |
12 |
İsviçre/uluslararası 1940’lar - 1980'lar
Zürih School of Arts and Crafts ve Basel School of Design |
1940’larda İsviçre |
13 | Post-Modern 1970’lar - 1980'lar/ Paula Scher. | Post modernizm |
14 | Grunge 2000 - 2010'lar - Flat 2010 - Günümüz/Öğrenci Sunumları | Dijital çağ |
15 | Öğrenci Sunumu | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Primary Sources
Philip B. Meggs and Alston W. Purvis, Meggs' History of Graphic Design, 2016 Jeremy Aynsley, Pioneers of Modern Graphic Design, 2005
|
Diğer Kaynaklar | Secondary Sources are to be announced according to specific subjects |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Sunum | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
3