• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
VCD 321
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Ders, tasarım tarihinin önemli örneklerini tanıtarak tasarım problemine, sembollere ve görsellere dayanmaktadır. Kültürel mirasa ve güncel problemlere dayalı imgeler, tarihsel ve sosyal bağlamlarıyla birlikte incelenir. Dersin amacı, öğrencilerin kültür imgelerini tanımaları ve bu imgeleri görsel iletişim aracı olarak kullanmaları için bir temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: 

Bu derste kültür ve tasarım ilişkisi tartışılır. Globalleşme, teknolojik gelişim, siyasi ve sosyal olaylar gibi kültürel unsurların tasarım alanına etkisine odaklanılır. Öğrencilerden kültür, tasarım ve imgeler arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olmaları beklenir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A-Sınav, B-Sözlü / Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Görsel kültürün zenginliğini korumak ve korumak, değerlendirmek, geliştirmek, yaymak ve tanıtmak için teorik bilgiyi uygulamaya bağlar. 2,6 1,2 A,B
2. Sembolleri ve görüntüleri inceler ve açıklar. 6,9 1,2 A,B
3. Çeşitli kültürleri yansıtan görsel temsilleri ve imgeleri hem tarihi hem de kültürel bağlamları inşa edecek şekilde tanımlar. 9 1,2 A,B
4. Metaforların ve kültür imgelerinin görsel tasarım üzerindeki etkilerini değerlendirir. 8,9 1,2 A,B
5. Küresel dünyada yerel kültürler tarafından beslenen tasarım ürünlerini ilişkilendirir ve teşvik eder. 6,8 1,2 A,B

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öğrencilerle Tanışma/Ders Içeriği Hakkında Bilgi

Geçmişten Günümüze Grafik Tasarım Stilleri

 
2 Viktorya Tarzı 1837 – 1901 İngiltere’de Viktorya dönemi
3 Arts & Crafts 1880 – 1910 /  Art Nouveau 1890-1910 İngiltere’de başlayan ve 1880–1910 yılları arasında Avrupa ve Kuzey Amerika’da gelişen ve daha sonra  1920’lerde Japonya’da yeniden ortaya çıkan güzel sanatlar hareketi.
4 Fütürizm 1900 –1930'lar: İtalya, Rusya ve İngiltere   Avangard Sanat
5 Heroic Realism - Gerçekçi Propaganda 1900 – 1940'lar Lenin döneminde Sovyetler Birliği’ndeki

devrimi yaymak için kullanılmış bir stil.

6 Erken Modern 1910 – 1935/ Bauhaus/  Rus Konstrüktvizmi/ Viyana Modernizmi ve Weiner Werkstätte Modern Sanat
7 Art Deco 1920 ¬-1940'lar  
8 Ara Sınav  
9 Geç Modern 1945 – 1960 Geç modernizm, II. Dünya savaşından 21. yy başlarına  uzanan modern ve güncel sanat anlayışını temsil eden  döneme ait bir stil.
10 Amerikan Kitsch 1950'ler 1950’lerin Amerikan Kitsch tasarım stili.
11 Psychedelic 1960'lar Psychedelic hareketi 1960'lı yılların ortalarından itibaren popüler kültürün birçok alanında etkisi.
12 İsviçre/uluslararası 1940’lar - 1980'lar

Zürih School of Arts and Crafts ve Basel School of Design

1940’larda İsviçre
13 Post-Modern 1970’lar - 1980'lar/ Paula Scher. Post modernizm
14 Grunge 2000 - 2010'lar - Flat 2010 - Günümüz/Öğrenci Sunumları Dijital çağ
15 Öğrenci Sunumu  
16 Final Sınavı  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Primary Sources

Philip B. Meggs and Alston W. Purvis, Meggs' History of Graphic Design, 2016

Jeremy Aynsley, Pioneers of Modern Graphic Design, 2005

 

Diğer Kaynaklar Secondary Sources are to be announced according to specific subjects

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr
Ödevler www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Sunum 1 20
Final 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır.       X  
2 Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar.     X      
3 Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır.   X      
4 Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir.       X  
5 Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır.       X  
6 Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir.       X  
7 Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir.   X        
8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar.            X
9 Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar.         X
10 Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar.        X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 4 4
Sunum 1 14 14
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü     78
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,12
Dersin AKTS Kredisi     3

 

3