Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Hareketli görüntüler dersi öğrencileri başlangıç aşamasında hareketli görüntülerin prensip ve bileşenlerini stüdyo pratikleriyle tanıştırır. Öğrenciler yaratıcılıklarını destekleyecek dijital becerilerini artıracak hareketli grafik, animasyon ve efektler konusunda sağlam bir temel edinirler.Öğrenciler pek çok proje dosyası içinde çalışmalarını geliştirirler.
Dersin İçeriği:
Ders kapsamında çeşitli görsellerle, katı modellerle hareketli nesne ve animasyonları oluşturur. Ayrıca proje kapsamında çıktı olarak bir video oluşturmayı öğrenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders, 5-Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, B-Sözlü / Sunum, C-Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hareketli görüntülerin teorik prensiplerini gösterir ve tartışır. | 1 | 1,2,5 | A,B,C |
2. Animasyonda yaratıcı hareket fikirlerini gerçekleştirir. | 3 | 1,2,5 | A,B,C |
3. Hareket tasarımı ve görselleştirme ve öyküleme tekniklerinin önemini belirler ve uygulatır. | 4 | 1,2,5 | A,B,C |
4. Tipografi, renk teorisi, ekran kompozisyonlarını düzenler. | 8 | 1,2,5 | A,B,C |
5. Yaratıcı düşünce fikirlerini tasarlar ve uygular. | 9,10 | 1,2,5 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş-ilk composition için hazırlık | |
2 | Hareketli görsel tasarımların ve ögelerin örneklenmesi. giriş, temel arayüz | |
3 | İlk kompozisyon yapısı ,temel animasyon teknikleri | |
4 | 3D - 2Dbirlikte kullanım teknikleri Maskeleme , | |
5 | 2D- 3D Kamerayla çalışmak, Text aracı, basit metin, anchor, text animasyonu | |
6 | Keyframe, motion path, keyframe assistant, linear vs bezier | |
7 | Öğrenci Sunumları olarak 3D logo ve yazı tasarımları oluşturmak | |
8 | Ara Sınav, tüm öğrenilenleri bütünsel bir proje içinde buluşturmak. | |
9 | Adjustment layer, wiggler, FX filtreleri | |
10 | Parent objeler , 3D Camera,ışık ,yansımalar | |
11 | 3D Camera, green screen kompozisyon oluşturma | |
12 | Bütün Tracking yapıları ve stabilizing | |
13 | Eklenti filtrelerle çalışmak ve animasyon oluşturmak | |
14 | Partiküller ve diğer efektif yamalar. | |
15 | Özel efeklerle animasyon oluşturmak | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Motion graphic design, fine art animation: principles and practice / Jon S. Krasner. Boston: Elsevier/Focal Press, 2004 |
Diğer Kaynaklar | Konularla ilgili çeşitli gösterim ve video paylaşımları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Drive - Dropbox, |
Ödevler | Drive - Dropbox, |
Sınavlar | Drive – wetransfer-Hardisk |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
2