Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı, öğrencilere temel tasarım elemanlarını ve tasarım prensiplerini tanıtmak ve temel uygulamalara giriş yapmalarını sağlamaktır. Uygulamalar yapılırken tasarımın kavramsal boyutunun sorgulanması ve güncel örnekler üzerinden değerlendirilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği:
Tasarımın kültürel, tarihi ve sosyal bağlamının tartışılır. Temel tasarım elemanları ve prensiplerinin tanımlanır ve dünyadan örnekler karşılaştırmalı biçimde gösterilir. Düşünme, görme ve üretim süreçleri uygulamalı olarak çözümlenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders, 5-Problem Çözme, 15-Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, C-Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. 2 boyutlu tasarım elemanlarını tanımlar. | 2 | 1,5,15 | A,C |
2. Kompozisyonda temel tasarım prensiplerini tanır. | 1 | 1,5,15 | A,C |
3. Kompozisyonda görsel bütünlüğü sağlayan elemanlar birbiri ile ilişkilendirilir. | 2 | 1,5,15 | A,C |
4. Tasarımı düşünsel süreçler üzerinden yapılandırır. | 1 | 1, 2, 5,15 | A,C |
5. Özgün tasarım fikri ve uygulamaları üretir ve üretilenleri değerlendirir. | 1 | 1, 2, 5,15 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve Ders İçeriği hakkında bilgi verilmesi. | |
2 | Tasarımın Kültürel, Tarihi ve Sosyal Bağlamı | Konu ile ilgili örnekler |
3 | Tasarımın Kültürel, Tarihi ve Sosyal Bağlamı | Konu ile ilgili örnekler |
4 | Tasarım Prensiplerini Tanıma: Bütünlük, Denge, Ritim, Orantı, Vurgu, Kontrast, Armoni, Pozitif Negatif Alan, Hareket vs. | Uygulama |
5 |
Tasarım Süreci: Düşünme, Araştırma ve Uygulama.
Tasarımda Bütünlük: Görsel Algı ve Gestalt Teorisi, Görsel Bütünlük, Denge, Armoni, Ritm, Çeşitlilik |
Görsel Algı ve Gestalt |
6 | 5 duyusal tema, 5 adet siyah-beyaz kompozisyon (Gestalt ilkeleri-uygulama) | Gestalt uygulama |
7 | Öğrenci sunumları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Renk Algısı - Renk Kullanımı |
Bilgisi
Renk Bilgisi |
10 | Temel biçimlerle kompozisyonda renk | Renk ve kompozisyon |
11 | Kolaj çalışması | Görsel malzeme |
12 | Doku Çalışması-kompozisyon | Doğal dokular ve dijital ortamda manipüle edilmiş dokular |
13 | 3 Boyutlu biçimlerin tasarlanması | 3 Boyutlu Uygulama |
14 | Çalışmaların Toplanması ve Tartışma | |
15 | Öğrenci sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Wong, W., 1993, “Principles of Form and Design”, New York, John Wiley
Montague, J., 1998, “Basic Perspective Drawing”, New York, John Wiley |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | coadsysexam |
Ödevler | Haftalık ev ödevi |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
1