Derslerde, öğrencilerin, görsel iletişim tasarımcısının ihtiyacı olan başlıklar altında görsel iletişimin, sembol, işaret ve göstergelerle kurulu dünyasını, bu dünyanın grafik tasarımı içindeki varlığını araştıran ve örnekleyen yapısı hakkında bilgi sahibi olması beklenir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tasarımın alfabesi olan tasarımın ilkeleri ve öğelerini öğrenir ve tanımlar. | 1,2,3,10 | 1,2 | A,B |
2. Ton, kontür, ışık- gölge, renk, kontrast ve doku çeşitlerini uygulamayı öğrenir. | 1,2,3,10 | 1,2 | A,B |
3. Gözlem gücü gelişir. | 4,10 | 1,2 | A,B |
4. 2 ve 3 boyutlu şekilleri ve biçimleri çözümlemeyi öğrenir. | 1,2,3,10 | 1,2 | A,B |
5. Kompozisyon elemanları tanımlayarak kavramsal düşünceyle yapılandırır. | 2 | 1,2 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencilerle tanışma/Ders içeriği hakkında bilgi/Ders malzemelerinin talebi | |
2 | Tasarımın temel öğeleri: çizgi, şekil, doku, renk, mekan, ton değeri hakkında genel bilgi | |
3 | Temel tasarım eğitiminde çizgi: Doğada çizgi, soyut çizgiler, sembol olarak çizgi | |
4 | Temel tasarım eğitiminde şekil | |
5 | Temel tasarım eğitiminde doku | |
6 | Temel tasarım eğitiminde ton değeri | |
7 | Temel tasarım eğitiminde renk: Örneklerle incelenmesi/ Vektor ve Bitmap görüntü farkları, RGB ve CMYK renklerinin kullanımı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Görsel rehberler I: İki boyutlu biçimlendirme, denge, Görsel ağırlık/ Görsel Denge, Simetri, Asimetri, Yaklaşık simetri, Radial Denge, Bütünlük, kavramları | |
10 | Görsel rehberler I: Ritim ve tekrar, vurgu ve odak noktası, hareket | |
11 | Ritim/ritim ve Tekrar, Vurgu ve Odak noktası/Egemenlik/Hareket | |
12 | Orantı, Altın Oran | |
13 | Görsel iletişimde anlama ve anlamlandırma - 1: Görsel iletişimde algılama ölçütleri, çağrışım ilişkisi | |
14 | Görsel iletişimde anlama ve anlamlandırma - 2:Görsel algı ve Gestalt | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Ocvirk, O., 2013. Art Fundamentals. 12th ed. New York: McGraw-Hill.
Sanatın Temelleri/teori ve Uygulama; Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Karakalem Kitapevi Yayınları Görsel İletişim ve Grafik Tasarım; Tevfik Fikret Uçar, İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, Güler Ertan & Emin Sansarcı |
Diğer Kaynaklar |
Fortuna, David, The Secret Language of Symbols, Chronicle yayınarı, San Fransisco, 1994
Meggs, Philip B., A History of Graphic Desing, John Wiley&Sons Yayınevi, Amerika, 1999 White, Alex, The Elements of Graphic Design, Allwort Yayınevi H.Yakup Öztuna, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Yorum Sanat ve Yayıncılık, 2007. Tevfik Fikret Uçar, Görsel iletisim ve Grafik Tasarım, İinkılap Kitapevi, 2004. Sanatın Temelleri/teori ve Uygulama; Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Karakalem Kitapevi Yayınları Görsel İletişim ve Grafik Tasarım; Tevfik Fikret Uçar, İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, Güler Ertan & Emin Sansarcı |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Sınav için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Sınav için Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |