Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin kısa film formatı hakkında bilgiye uygulamalı olarak sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Ders, uygulama ve alıştırmalarla ilerler. Alıştırmalar, öğrencilerin düşünme ve yaratma yetilerini geliştirmek ve kısa film biçimi içinde tasarım gücünü arttırmak üzere düzenlenmiştir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 7: Beyin Fırtınası, 9: Gösterim, 12: Grup Çalışması, 13: Saha / Arazi Çalışması, 19: Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri:
B: Sözlü/Sunum, C: Ödev, E: Proje/Tasarım, F: Performans Görevi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Eğitim öğretim birikimini, bölümde edindiği kuramsal bilgi ve yaklaşımları kullanma yollarını araştırır, uygulama olanağı edinir. | 2, 4, 6, 7, 8, 9 | 1, 2, 7, 9, 12, 13, 19 | B, C, E, F |
2) Uzun metraj ve kısa metraj film yapımlarının farklarını toplumsal, ekonomik, psikolojik ve estetik bağlamlarda kavrar. | 3, 6, 7, 8, 9 | 1, 2, 7, 9, 12, 19 | B, C, E, F |
3) Kısa filmin olanaklarını ve kısa film formatının gerektirdiği özgün ve bağımsız düşünme pratiklerini alıştırmalarla edinir. | 3, 6, 7, 8, 9 | 7, 9, 12, 13 | B, C, E, F |
4) Toplumsal ve kültürel olguları güncel ve tarihsel boyutlarıyla düşünme ve yaratıcı, gerçekleştirilebilir bir tasarıma dönüştürme süreçlerini deneyimler. | 3, 6, 7, 8, 9 | 1, 2, 7, 9, 12, 13, 19 | B, C, E, F |
5) Bir kısa film projesini tamamlamak için gereken ekip çalışmasına önem verir ve özgün bir kısa film tasarısını görsel bir proje olarak gerçekleştirir. | 4, 6, 7, 8, 9 | 2, 7, 12, 13 | B, C, E, F |
Dersin Akışı
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Eğitim öğretim birikimini, bölümde edindiği kuramsal bilgi ve yaklaşımları kullanma yollarını araştırır, uygulama olanağı edinir. | 6, 7, 8, 9 | 1, 2, 3, 4, 7, 9, 12, 13, 19 | A, B, C, E, F |
2) Uzun metraj ve kısa metraj film yapımlarının farklarını toplumsal, ekonomik, psikolojik ve estetik bağlamlarda kavrar. | 6, 7, 8, 9 | 1, 2, 3, 4, 7, 9, 12, 13, 19 | A, B, C, E, F |
3) Kısa filmin olanaklarını ve kısa film formatının gerektirdiği özgün ve bağımsız düşünme pratiklerini alıştırmalarla edinir. | 6, 7, 8, 9 | 1, 2, 3, 4, 7, 9, 12, 13, 19 | A, B, C, E, F |
4) Toplumsal ve kültürel olguları güncel ve tarihsel boyutlarıyla düşünme ve yaratıcı, gerçekleştirilebilir bir tasarıma dönüştürme süreçlerini deneyimler. | 6, 7, 8, 9 | 1, 2, 3, 4, 7, 9, 12, 13, 19 | A, B, C, E, F |
5) Bir kısa film projesini tamamlamak için gereken ekip çalışmasına önem verir ve özgün bir kısa film tasarısını görsel bir proje olarak gerçekleştirir. | 6, 7, 8, 9 | 1, 2, 3, 4, 7, 9, 12, 13, 19 | A, B, C, E, F |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Cooper, Pat; Dancyger, Ken (2000), Writing the Short Film, Focal Press, 2. Ed. |
Diğer Kaynaklar | Kısa film örnekleri, senaryo örnekleri, fotoğraflar, kısa öyküler, masallar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Sınıf İçi Paylaşım |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 70 |
Haftalık Sunum | 2 | 30 |
Total | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Dönem Çalışmalarının Başarıya oranı | 40 | |
Total | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | |||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Sunum | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav (Proje Teslim) | 1 | 4 | 4 |
Final (Proje Sunum) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri