Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Yayıncılık alanında öğrencinin teknik, mesleki, hukuksal, etiksel yaratım süreçlerini yetkin bir şekilde ele alabilmeleri, araştırmaları, tanımlayabilmeleri ve alanda yaratım yapabilmeleri amaçlanır.
Dersin İçeriği:
Radyo ve televizyonda yayın kavramı, kuramı ve yapım-yönetim için gerekli teknik bilgi ve yetiyi sağlayacak bilgiyi verir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Yayıncılık bağlamında kavramsal ve kuramsal ölçütlerde sektörel tanımlamaları yapar. | 1, 3, 4, 5, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
2) Yayıncılık sektörü içerisindeki farklı yapılanmaları tanımlayarak kurum ve kuruluş işleyişlerini değerlendirir. | 2, 5, 6, 7, 8 | 1, 2, 15 | A, C |
3) Alan pratiklerini göz önünde bulundurarak tasarlama ve proje üretimi yapabilir. | 3, 4, 8, 9 | 1, 2, 15 | A, C |
4) Yayıncılık bağlamında yapılan üretimleri hataları ve çözümleri, ulusal ve uluslararası etik sistemlerine göre değerlendirir. | 1, 2, 5, 8, 9 | 1, 2, 15 | A, C |
5) Yayıncılıktaki yeni gelişmelerle birlikte değişen teknikleri var olan yayıncılık sistemlerine uyarlayabilirler. | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9 | 1, 2, 15 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve tanışma | |
2 | Yayın kuruluşlarının oluşum ve çalışma sistemleri | |
3 | Yayın türleri, formatları, tarihsel ve teknik gelişmeler | |
4 | Yayıncılık yaratımlarının oluşma süreçleri, benzerlik ve farklılıkları | |
5 | Yayıncılığa etki eden iç ve dış faktörler | |
6 | Yayıncılık ve sansür, eşik bekçiliği ve ombudsmanlık | |
7 | Yayıncılığın ekonomi politiği | |
8 | Yayıncılık ve gündem oluşturma | |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Radyo ve televizyon metin yazımı şekilleri | |
11 | Yayıncılıkta teknik bilgi (yapım ve yönetim, ses tasarımı, kurgu, görüntü yönetimi) | |
12 | Medya işletmeciliği | |
13 | Yayıncılık ve haber | |
14 | Yayın türleri ve farklı yaklaşımlar | |
15 | Yayıncılık ve ulusal ve uluslararası yayıncılık ilkeleri ve denetim kurumları | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ödev | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | |||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri