Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Radyo ve televizyon sunuculuğunda diksiyon ve hitabet tekniklerini geliştirmek ve ilerletmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Teorik ve pratik ses, diksiyon ve mikrofon teknikleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışmalı Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Türkçe’yi doğru konuşma becerilerini kazanır. | 1, 3, 9 | 1, 2 | A |
2) Türk alfabesini ve ünlü ve ünsüz harfler, heceler, kelimeler, cümlelerin doğru kullanımını açıklar. | 1, 9 | 1, 2 | A |
3) Nefes, diksiyon ve artikülasyon teknikleri becerilerini kazanır. | 1, 9 | 1, 2 | A |
4) Radyo ve Televizyonda haberleri anons etme ve okuma becerilerini kazanır. . | 1, 2, 3, 9 | 1, 2 | A |
5) Çağdaş bilim ve teknolojinin iletişim dünyasına hizmet veren araçlarını başarıyla kullanır. | 1, 3, 9 | 1, 2 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencilerle Tanışma ve Beklentiler | Radyo Televizyon Sunuculuğunun Temelleri |
2 | Anadil Türkçe’nin Önemi ve Tarihi | Radyo Televizyon Sunuculuğunun Temelleri |
3 |
Nefes Alma ve Artikülasyon Teknikleri
Sesli ve Sessiz Harflerin Kullanımı |
Radyo Televizyon Sunuculuğunu Teknikleri |
4 | Diksiyon, Konuşma Sanatı, Sözcüklerin Doğru Kullanımı | Diksiyon Teknikleri |
5 | Hece, Sözcük ve Cümle Oluşumu Pratikleri | Diksiyon Teknikleri |
6 | Haber Okuma Tekniğine Uygun Pratikler | Haber Okuma Teknikleri |
7 | Dönem Arası Sınavı | |
8 | Radyo Tv Haber Yayıncılığı Teknikleri | Okuma Teknikleri |
9 | Okuma ve Sunma Uygulamalaarı | Okuma ve Sunum Teknikleri |
10 | Okumanın ve Telaffuzun Önemi – Uygulamalar | Uygulamalar |
11 |
Radyo ve Televizyonda Mikrofon Kullanımı Teknikleri,
Mikrofonlu ve Mikrofonsuz Röportaj Çalışmaları |
Röportaj Teknikleri |
12 | Haber, Makale (Düz Yazı), Hikaye ve Şiir Okuma Teknikleri | Okuma Teknikleri |
13 | Sözcüklerin ve Cümlelerin Yanlış Kullanımı, Dilbilgisi Hataları | Telaffuz Teknikleri |
14 | Sözcüklerin ve Cümlelerin Yanlış Kullanımı, Dilbilgisi Hataları | Telaffuz Teknikleri |
15 | Sözcüklerin ve Cümlelerin Yanlış Kullanımı, Dilbilgisi Hataları | Telaffuz Teknikleri |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
*King, L. (1998). Kiminle, Ne Zaman, Nerede, Nasıl Konuşmalı: İyi konuşmanın sırları. çev.Yasemin Özdemir, İstanbul: İnkılap Yayınevi. *Özkan, M. (2009). İnsan, İletişim ve Dil. İstanbul: Akademik Kitaplar. *Şenbay, N. (2016). Söz ve Diksiyon Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları |
Diğer Kaynaklar |
*Aziz, A. (2006). Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Ankara: Turhan Türkçe “Off” Feyza Hepçilingirler Remzi Kitabevi *Alperen, N. (1990). Türkçe ( Güzel Konuşma, Okuma ve Yazma) Öğretim Rehberi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları*Banarlı, N. S. (1972). Türkçe’nin Sırları. İstanbul: Tarih Yayınları *Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük 1-2 *Türk Dil Kurumu Yazım Kılavuzu |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri