Bu ders, dijital iletişim teknolojilerinin gelişimine odaklanarak, bireysel ve toplumsal düzeyde yarattığı dönüşümleri kapsar. Medyadaki üretim ve tüketim pratiklerinin dijitalleşme ile değişen yapısı, hem geleneksel hem dijital aktörlerin etkisi odağında incelenir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Dijital medyanın üretim ve tüketim pratiklerini oluşturan bileşenleri tanımlayabilir. | 1, 5 | 1, 2 | B |
2) Dijitalleşmenin toplumsal ve iletişimsel pratiklerde neden olduğu dönüşümü yorumlayacak teorik bilgiye sahip olur. | 1, 5, 7 | 1, 2, 6 | B |
3) Dijital medya kullanımının toplum ve iletişim düzeyinde yol açtığı mevcut sonuçlara ve potansiyel risklere karşı eleştirel bakış açısı kazanır. | 1, 5, 7, 8 | 1, 2, 6 | A, B |
4) Dijital medya platformlarının iş modellerini tanımlar ve eleştirel biçimde değerlendirebilir. | 1, 5, 7, 8, 9 | 1, 2, 6 | A, B |
5) Etik, sorumlu ve insan merkezli dijital sistemlerin gerekliliğini tanımlar. | 5 | 1, 2, 6 | B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Dijital medya ve yeni medya kavramlarını oluşturan teknolojik gelişmeler ve tanımlamalar | |
3 | Dijital çağda iletişimin dönüşümü: Ağ toplumu | |
4 | Dijital medyayı tanımlayan teoriler | |
5 | Dijital medya aracılığıyla katılım, kamusal hayatın dijital formları | |
6 | Çevrimiçi topluluklar ve dijital etkileşim: Üre(tü)ketim | |
7 | Makineler arası iletişim, dijital iletişm teknolojilerinin iş modelleri ve verileştirilmiş toplum | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veriye dayalı iş modellerinin yarattığı risk tipolojileri: Veri mahremiyeti | |
10 | Veriye dayalı iş modellerinin yarattığı risk tipolojileri: Yanlılık | |
11 | Veriye dayalı iş modellerinin yarattığı risk tipolojileri: Homofili ve kutuplaşma | |
12 | Veriye dayalı iş modellerinin yarattığı risk tipolojileri: Yanlış bilgi dolaşımı | |
13 | Dijital medya okuryazarlığı | |
14 | Dijital medya ve etik | |
15 | Genel değerlendirme (Belgesel gösterimi) | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
- Castells, M. (2006) Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları
- Chandler, D. and Fuchs, C. (eds.) Digital Objects, Digital Subjects: Interdisciplinary Perspectives on Capitalism, Labour and Politics in the Age of Big Data. University of Westminster Press - Jenkins H. (2004). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. NYU Press - Manovich, L. (2002). The Language of New Media. London: The MIT Press. - Mosco, V. (2009). The Political Economy of Communication. London: Sage. - Rogers, M. E. (1989). Communication Technology The New Media in Society. The Free Press: USA. - Schäfer, T. M. & van Es, K. (Eds.). The Datafied Society Studying Culture Through Data. Amsterdam University Press. - Srnicek, N. (2017). Platform Capitalism. Polity Press. Cambridge, UK. - Timisi N. (Ed.) (2016) Dijital: Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler. Kalkedon. - van Dijck, J., Poell, T. & de Wall, M. (2018). The Platform Society. Oxford University Press: UK. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | |||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | ||||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | ||||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | |||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | ||||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |