Liberal medya sisteminde alternatif arayışlar. Ana akım ve alternatif medyanın teori ve pratiğine ilişkin bilgiler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Medyaya farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur | 1, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
2) Ekonomi politik yapının medya ve söylemleri üzerindeki etkisinin farkına varır. | 1, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
3) Ana akım ve alternatif medya kavramlarını karşılaştırmalı bir şekilde farklı siyasal sistemler içinde kavrar. | 1, 5, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
4) Alternatif medya kavramına farklı yaklaşımları ve pratiklerini nedenleri ile birlikte kavrar. | 1, 5, 6, 7, 9 | 1, 2, 15 | A, C |
5) Alternatif medya ve muhalif medya kavramlarının farklılıklarının ayırdına varır. | 1, 5, 6, 7, 8 | 1, 2, 15 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Ders Akışı Hakkında Bilgiler | |
2 | Ana akım ve alternatif medyayı ortaya çıkaran ekonomi politik gerekçeler | Jennifer Rauch. 2018. Exploring the alternative-mainstream media dialectic: What “alternative media” means to a hybrid audience. |
3 | Ana akım ve alternatif medyaya egemen ve eleştirel yaklaşımlar |
Kate Coyer, Tony Dowmunt, Alan Fountain. The alternative media handbook. Routledge.
|
4 | Liberal medya sisteminde alternatif arayışlar |
Marisol Sandoval. 2009. A critical contribution to the foundations of alternative media studies. http://openaccess.city.ac.uk/14434
|
5 | Alternatif medyaya kavramsal giriş |
James Hamilton. 2000. Alternative media: Conceptual difficulties, critical possibilities. http://jci.sagepub.com/content/24/4/357
|
6 | Medyada yatay dikey örgütlenme üzerine | Chris Atton. 2002. Alternative media. Sage Publications. Pp. 17-38. |
7 | Radikal alternatif medya |
John Downing. 2001. Radical Media. Rebellious communication and social movements. Sage Publications. Pp. 52-77.
|
8 | Ara Sınav | |
9 | Topluluğa hizmet medyası | Olga Bailey, Bart Cammaerts, Nico Carpentier. 2007. Understanding alternative media. https://comunepersoal.files.wordpress.com/2011/02/understanding-alternat... |
10 | Ana akım medyaya alternatif olarak alternatif medya | Olga Bailey, Bart Cammaerts, Nico Carpentier. 2007. Understanding alternative media. https://comunepersoal.files.wordpress.com/2011/02/understanding-alternat... |
11 | Sivil toplum medyası | Olga Bailey, Bart Cammaerts, Nico Carpentier. 2007. Understanding alternative media. https://comunepersoal.files.wordpress.com/2011/02/understanding-alternat... |
12 | Köksap medya | Olga Bailey, Bart Cammaerts, Nico Carpentier. 2007. Understanding alternative media. https://comunepersoal.files.wordpress.com/2011/02/understanding-alternat... |
13 | Nesnel ve öznel toplumsal teoriler açısından alternatif medya | Christian Fuchs. 2010. Alternative media as critical media. http://fuchs.uti.at |
14 | Alternatif basın | Christian Fuchs. 2010. Alternative media as critical media. http://fuchs.uti.at |
15 | Alternatif medyanın geleceği | Linda Jean Kenix. The future of alternative media. https//www.researchgate.net/publication/266456920 |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Marisol Sandoval and Christian Fuchs. 2010.Towards a Critical Theory of Alternative Media. (Internet)
Marisol Sandoval. 2009. A critical contribution to the foundations of alternative media studies. http://openaccess.city.ac.uk/14434 Christian Fuchs. 2010. Alternative media as critical media. http://fuchs.uti.at Jennifer Rauch. 2018. Exploring the alternative-mainstream media dialectic: What “alternative media” means to a hybrid audience. https://academic.oup.com/ccc/article-abstract John Downing. 2001. Radical Media. Rebellious communication and social movements. Sage Publications. Kate Coyer, Tony Dowmunt, Alan Fountain. The alternative media handbook. Routledge. Linda Jean Kenix. The Future of Alternative Media. https://www.researchgate.net/publication/266456920_The_Future_of_Alterna... James Hamilton. 2000. Alternative media: Conceptual difficulties, critical possibilities. http://jci.sagepub.com/content/24/4/357 Chris Atton. 2002. Alternative media. Sage Publications. Olga Bailey, Bart Cammaerts, Nico Carpentier. 2007. Understanding alternative media. https://comunepersoal.files.wordpress.com/2011/02/understanding-alternat... |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Fotokopi merkezi |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 13 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 13 | 2 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |