Kitle iletişim araçlarının içerisinde yapılandığı siyasal sistemler, bu yapıları etkileyen küreselleşme gibi gelişmeler ile ana akım ve alternatif medya örgütlenmeleri hakkında temel bilgiler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İdeoloji kavramı ve çağdaş siyasal sistemler hakkında genel bilgi sahibi olur. | 1, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
2) Siyasal sistemlerin ve ideolojilerin, kitle iletişim ve ürünlerinin üzerindeki etkilerinin farkına varır. | 1, 4, 5, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
3) Kitle iletişimini ve ürünlerini, ana akım ve eleştirel medya / ticari yayıncılık ve kamu yayıncılığı ayrımında siyasal sistemlerle ilişkileri bağlamında eleştirel bir bakışla tartışabilir. | 1, 3, 4, 5, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
4) Kitle iletişim ve ürünlerinin çeşitli siyasal sistemlerle ilişkileri bağlamında, değişen medya politikaları, etik ilkeler ve hukuki yapılar bağlamında analiz edebilir. | 1, 5, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
5) Teknolojik gelişme, inovasyon, verimlilik gibi kavramların, kitle iletişimin gelişimi üzerinden, farklı siyasal sistemler için ne anlama gelebileceğinin ayırdına varır. | 1, 5, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve ders programı paylaşımı | |
2 | Giriş: Siyasal iletişime farklı yaklaşımları tartışmak | Literatürdeki siyasal iletişime farklı yaklaşımlar üzerine dersin hocası bir tartışma yürütecek. |
3 | İdeoloji kavramı üzerine |
Serpil Sancar. 1997. İdeolojinin Serüveni. Yanlış Bilinç ve Hegemonyadan Söyleme. S. 11-31.
|
4 | Çağdaş Siyasal Sistemler | James Alexander. 2014. The Major Ideologies of Liberalism, Socialism and Conservatism. (internet kaynağı) |
5 | Medya, İdeoloji ve Söylem |
Terry Egleton. 2005. İdeoloji. S. 17-41
|
6 | Küreselleşme ve Medya | Roland Robertson. 1992. Globalization: Social Theory and Global Culture. S. 112-146. |
7 | İzleyici emtiası | Melvin L. DeFleur. 1989. Theories of Mass Communication. S. 77-96 |
8 | Ara sınav | |
9 | Medya ve Tarafsızlık | Çiler Dursun. 2004. Haber, Hakikat ve İktidar İlişkisi. S. 12-32. |
10 | Medya ve Kamuoyu |
John R. Zaller. 1992. The Nature and Origins of Mass Opinion. S. 56-97.
|
11 | Medya ve Siyaset |
John Keane. 1991. The Media and Democracy.
|
12 | Haber ve Söylem |
Çiler Dursun. 2004. Haber, Hakikat ve İktidar İlişkisi.
S. 117-153. |
13 | Yeni Medya, Kamusal Alan ve Demokrasi |
David Kennamer. 1994. Public Opinion, the Press and Public Policy. S. 27-58.
|
14 | Alternatif Medya ve Yurttaş Gazeteciliği |
Henry Jenkind and David Thorburn. 2003. Democracy and New Media.
Chris Atton. 2002. Alternative Media. S. 5-38.
|
15 | Eğlence Endüstrisi ve Medya | Herbert Schiller. 1973. The Mind Managers. S. 78-111. |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Herbert Schiller. 1973. The Mind Managers.
Serpil Sancar. 1997. İdeolojinin Serüveni. Yanlış Bilinç ve Hegemonyadan Söyleme. Roland Robertson. 1992. Globalization: Social Theory and Global Culture James Alexander. 2014. The Major Ideologies of Liberalism, Socialism and Conservatism. (internet kaynağı) Çiler Dursun. 2004. Haber, Hakikat ve İktidar İlişkisi. John R. Zaller. 1992. The Nature and Origins of Mass Opinion David Kennamer. 1994. Public Opinion, the Press and Public Policy. Melvin L. DeFleur. 1989. Theories of Mass Communication. Chris Atton. 2002. Alternative Media. Terry Egleton. 2005. İdeoloji. Rabia Noor. 2017. Citicen Journalism vs. Mainstream Journalism. (internet kaynağı) John Keane. 1991. The Media and Democracy. Henry Jenkind and David Thorburn. 2003. Democracy and New Media. Christopher Caudwell. 1971. Studies and Further Studies in a Dying Culture. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | yulearn.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | yulearn.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 12 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |