Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Ders, öğrencilerin radyo programcılığı ve radyo programı hazırlama konusunda yeterlilik kazanmasını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Derste program yapımı ve temel uygulama problemlerinin değişik içerikli program örnekleri aracılığıyla ele alınması amaçlanır.
Dersin İçeriği:
Radyo programcılığının kısa tarihçesi ve farklı tarihsel dönemlerin programcılık anlayışları üzerinde durularak program yapımı hakkında temel bilgiler aktarılacak, radyo programcılığının üzerindeki etkiler tartışılacak, program stratejileri ve planlama konularına değinilecektir. Bu süreçte her öğrenci bir adet bireysel ve bir adet grup projesi hazırlayacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 3: Beyin Fırtınası, 4: Grup Çalışması, 5: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Ödev, C: Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Radyo programcılığına ilişkin yapım unsurları ve aşamalarını öğrenir. | 2, 3, 4 | 1, 2, 5 | A, B, C |
2)Sesin medya dili açısından önemini kavrar. | 2, 3, 4, 8, 9 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, B, C |
3)Dijital ses tasarımı tekniklerini kullanmayı öğrenir. | 2, 3, 4 | 1, 2, 4 | C |
4) Bir radyo programını nasıl tasarlayacağını ve kurgulayacağını öğrenir. | 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, B, C |
5) Gerçekleştireceği projelerle kolektif çalışma becerisini geliştirir. | 2, 8, 9 | 3, 4, 5 | B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, beklentilerin ve dersin gereklerinin aktarılması | |
2 |
Radyo Programcılığının Tarihi ve Karasaldan Dijitale Radyonun Dönüşümü
|
|
3 |
Radyo Yayıncılığında Program Türleri
|
|
4 | Radyo Programcılığının Temel Kavramları | |
5 | Radyoya İlişkin Teknik Kavramlar (Stüdyo) | |
6 | Program Yapım Aşamaları | |
7 | Program Metninin Hazırlanması | |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | Proje Konusu Seçimi | |
10 | Program Öneri Formlarının Değerlendirilmesi | Program Öneri Formunun Hazırlanması |
11 | Projenin Ayrıntılı İçerik Planının Oluşturulması | Program Metni Taslağının Hazırlanması |
12 | Proje Metinlerinin Tamamlanması | Program Metninin Hazırlanması |
13 | Yapım Aşaması (Stüdyo) | |
14 | Yapım Aşaması (Stüdyo) | |
15 | Yapım Aşaması (Stüdyo) ve Dijital Radyo Yayın Teknikleri | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | yulearn.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Kısa Sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
2