Bu ders televizyon ve televizyon seyircisi arasındaki ilişkiye hem bireysel hem de geniş bir toplumsal bağlamda eleştirel bir bakış sunacaktır. Özetle kendi kültürel görüş ve yaşam biçimimiz kültürel hayatımızda merkezi bir rol oynayan bir araç bağlamında incelenecektir. Kamusal ve özel alana ait bir araç olarak televizyonun metinselliği ve mesajları, günlük hayatımızın ekonomi politik, kültürel boyutlarını kapsama biçimleri ve bu bağlamda yazılmış kritik okumalar incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Kültürel çalışmaların yoğun olarak eğildiği kitle kültürü içinde öne çıkan bir alan olarak televizyonu ana kuram ve kavramlar çerçevesinde değerlendirir. | 1, 5, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
2) Bir metin olarak televizyonun kendisini, program türlerini ve metinlerini eleştirel bir şekilde analiz eder. | 1, 5, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
3) Kitle iletişim araçları, kültür ve kültür endüstrisi içinde ve kamusal ve özel alan bağlamında televizyonun toplumsal rolüne derinleşir. | 1, 5, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
4) Televizyon metinlerinin üretilme biçimlerini, kanalların ekonomik yapısını ve izleme alışkanlıklarını irdeler ve yorumlar. | 1, 3, 5, 6, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
5- Edindiği kuramsal ve analitik bilgileri, ulusal ve uluslararası ürünlere ve ilişkilere uygular. | 1, 5, 6, 7, 8, 9 | 1, 2, 15 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve ders programı paylaşımı | |
2 | Giriş: Televizyon, temsil ve kültür | Charlotte Brunsdon, What is the television of television studies, in TCV, pp. 609-627 |
3 | Eleştirel sosyal teorilerde iletişim, temsil ve kültür bağı |
Williams, Raymond, 1977, Television: Technology and Cultural Form, Ederyn Williams (ed.), Routledge London (TTCF). S. 34-77.
Raymond, Williams, “Effects of the technology and its uses” in TTCF, S.119 |
4 | Televizyon ve televizyon programlarını anlamak: Metin nedir ve metin eleştirisi nasıl yapılır? | Newcomb, Horace, (ed) 2000, Television: The Critical View, Blackwell Publisher (TCV). 11-48 |
5 | Televizyonun üretimi biçimi, metinselliği ve kimlik politikalarını biraraya getirmek: Televizyon haberleri | McQuail, Denis (ed), 2002, McQuail’s Reader in Mass Communication, Sage(MRMC). S. 116-148. |
6 | Televizyon, toplumsal cinsiyet ve sınıfsal temsil | F. Jakobsson. “Watching Reality from a Distance: Class, Genre and Reality Television”. (internet source). |
7 | Kültürel bir form olarak televizyon |
Fiske, John, 1997, Television Culture, Routledge, London-New York (TC). 7-39.
Horace Newcomb, Paul M. Hirsch, “Television as cultural forum” in TCV, S. 561-573
|
8 | Ara Sınav | |
9 | Televizyon: Kamusal ve özel alanda yeri | Silverstone, Roger, 1999, Television and Everyday Life, Routledge, London-New , Routledge, London-New York (TEL). S. 158-179. |
10 | İzleyici emtiası üzerine |
Melvin L. DeFleur. 1989. Theories of Mass Communication. S. 77-96
Ien Ang, Streamlining television audience, in MRMC, S. 335-341
|
11 | Televizyonda üretim, program çeşitleri ve televizyonda akış | Pierre Bourdieu. 1997. Televizyon Üzerine. S. 44-70. |
12 | Televizyonun ekonomik ilişkileri program üretimi ve profesyoneller | Neil Postman. 1994. Televizyon Öldüren Eğlence. S. 86-118. |
13 | Küreselleşme çağında televizyon ekonomisi ve uluslararası kültürel hakimiyet ilişkileri | Barker, Chris, 1999, Television, Globalisation and Cultural Identities, Open University Press (TGC). S. 177-202. |
14 | Dönem bilgisine genel bakış | Dönemin teorik bilgisi üzerine televizyon programlarından örnek bölümler bulma, izleme ve tartışma |
15 | Dönem bilgisine genel bakış: Postmodern çağ ve televizyon metinleri arasındaki kültürel bağ. | Dönemin teorik bilgisi üzerine televizyon programlarından örnek bölümler bulma, izleme ve tartışma |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Barker, Chris, 1999, Television, Globalisation and Cultural Identities, Open University Press (TGC)
Fiske, John, 1997, Television Culture, Routledge, London-New York (TC) Kellner, Douglas,1998, Media Culture, Routledge, London, New York (MC) McQuail, Denis (ed), 2002, McQuail’s Reader in Mass Communication, Sage(MRMC) Newcomb, Horace, (ed) 2000, Television: The Critical View, Blackwell Publisher (TCV) Silverstone, Roger, 1999, Television and Everyday Life, Routledge, London-New , Routledge, London-New York (TEL) Pierre Bourdieu. 1997. Televizyon Üzerine. Neil Postman. 1994. Televizyon Öldüren Eğlence. Williams, Raymond, 1977, Television: Technology and Cultural Form, Ederyn Williams (ed.), Routledge London (TTCF) Horace Newcomb, Paul M. Hirsch, “Television as cultural forum” in TCV. Ien Ang, Streamlining television audience, in MRMC. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 11 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 11 | 1 | 11 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |