Bilgisayar programlarının temel araçları öğrenilerek, öğrencilerin program kullanma becerilerini geliştirebilecekleri bir uygulama dersidir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Photoshop programı ile temel görüntü üretim araçlarını ileri seviyede kullanır. |
1, 3, 8, 9 |
1, 2, 7, 15 |
A, C, E |
2) İçeriğe göre görüntü, metin, arka plan ilişkisini kurar ve kompozisyon problemlerini çözer. |
1, 3, 4, 8, 9 |
1, 2, 7, 15 |
A, C, E |
3) Güçlü görsel mesajlar yaratır. |
1, 3, 8, 9 |
1, 2, 7, 15 |
A, C, E |
4) Medyada kullanılan görüntülere eleştirel bir gözle bakar. |
1, 3, 7, 8, 9 |
1, 2, 7, 15 |
A, C, E |
5) Temel görsel iletişim elemanlarını tanımlar. |
1, 4, 8, 9 |
1, 2, 7, 15 |
A, C, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, içerik, dönem ile ilgili beklentiler, bilgiler | |
2 | Dijital kültür temel terimleri, medyada kullanılan, basılı ve ekran görsellerinin üretim tekniği açısından karşılaştırılması | |
3 | Görüntü ve mesaj ilişkisi, medyada kullanılan görsellerin teknik özellikleri (fotomanipülasyon, illüstrasyon, belge fotoğrafı, kolaj vb) ve kullanım örnekleri | |
4 | Adobe Photoshop’a giriş (Ara yüz, araçlar ve diğer temel özellikleri) | Çalışma CD 1 -2 |
5 | Adobe Photoshop uygulamaları | Çalışma CD 3-4 |
6 | Adobe Photoshop uygulamaları | Çalışma CD 5-6 |
7 | Adobe Photoshop uygulamaları | Çalışma CD 7-8 |
8 | Ara sınav | |
9 | Adobe Photoshop uygulamaları ileri düzey | Çalışma CD 9 |
10 | Adobe Photoshop uygulamaları ileri düzey | Çalışma CD 10 |
11 | Adobe Photoshop uygulamaları ile tasarım | |
12 | Stop motion ve hareketli grafik giriş | Çalışma CD 1 -2 |
13 | Stop motion ve hareketli grafik uygulamaları | Çalışma CD 3-4 |
14 | Stop motion ve hareketli grafik uygulamaları | Çalışma CD 5-6 |
15 | Proje hazırlığı | |
16 | Final / proje teslimi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
www.shutterstock.com, www.getyimages.com, www.dafont.com, www.adsoftheworld.com, http://helpx.adobe.com/learning.html, http://www.actden.com/pp/ Photoshop araçları tanıma ve uygulama için hazırlanmış çalışmalar (CD seti) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Sınıf içi paylaşım |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Ödev |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. |
|
|
X |
|
|
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. |
|
X |
|
|
|
3 |
Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. |
|
|
|
|
X |
4 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. |
X |
|
|
|
|
5 |
Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. |
|
X |
|
|
|
6 |
Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. |
|
|
X |
|
|
7 |
Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
|
X |
|
8 |
Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. |
|
|
|
X |
|
9 |
Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi |
14 |
4 |
56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ödev |
1 |
4 |
4 |
Final |
1 |
4 |
4 |
Toplam İş Yükü |
|
|
123 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,92 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |