• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PRP 364
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Öğrenciler bu derste, kriz çeşitlerini, krizlerin kurum ve paydaşlar üzerindeki etkilerini, proaktif bir kriz yönetiminin nasıl planlanacağını, kriz önleme ve yönetme stratejilerini ve kriz anı ile kriz sonrasında neler yapabileceklerini öğrenirler.
Dersin İçeriği: 

Kriz yönetimi ve iletişimi teorileri, stratejiler, taktikler ve örnek olaylar

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1:Ders, 2:Tartışmalı Ders, 3:Özel Destek/Yapısal Örnekler, 6:Vaka Çalışması, 10:Benzetim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A:Sınav, B:Sözlü/Sunum, C:Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Kriz yönetiminin önemini tartışmak 1,3,8 1,2,3,6 A,B,C
2) Kriz yönetimi ve iletişimi ile ilgili teorileri öğrenmek 1,2,8 1,3,6,10 A,B,C
3) Kurum için çevredeki oluşabilecek tehditleri analiz etmek 2,6,8 1,2,3,6,10 A,B,C
4) Krizin aşamalarını kavramak 3,7,9 1,2,3,6 A,B,C
5) Kriz yönetimi ve iletişimi planlarını hazırlamayı öğrenmek 2,3,6,9,10 1,2,3,6,10 A,B,C
6) Gerçek hayatta kriz yönetimi tekniklerini uygulamayı öğrenmek 1,2,3,6,7,8,9,10 1,2,3,6,10 A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Programı ve Genel Bakış  
2 Krizin Tanımı ve Kriz Çeşitleri  
3 Kriz Öncesi Aşamalar – Sorun ve Risk Yönetimi  
4 Kriz Yönetimi Çerçevesi, Araçları ve Planı Hazırlanması  
5 Kriz İletişimi ve Kriz İletişimi Kuramları  
6 Ara sınav  
7 Kriz Sonuçlarının Ölçümlenmesi  
8 Kriz İletişimi Örnek Olay Çalışmaları   
9 Kriz İletişimi Örnek Olay Çalışmaları   
10 Kriz iletişiminde Medya   
11 Kriz iletişimi sürecinde yeni yaklaşımlar  
12 Sunum  
13 Sunum  
14 Sunum  
15 Tekrar  
16 Final  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Coombs, T. W. (2018). Crisis communication. Encyclopedia of public relations, 2. Coombs, W. T., & Holladay, S. J. (Eds.). (2011). The handbook of crisis communication. John Wiley & Sons.
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Yulearn Yeditepe
Ödevler Presentation
Sınavlar Midterm, Final

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 60
Ödev 2 40
Toplam 3 100
Finalin Başarıya Oranı 1 60
Yıl içinin Başarıya Oranı 1 40
Toplam 2 100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir.         x  
2 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.       x    
3 Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar.         x  
4 Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir.       x    
5 Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. x          
6 Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir.         x  
7 Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir.         x  
8 Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular       x    
9 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.         x  
10 Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir.         x  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 3 20 60
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6
Dersin AKTS Kredisi     6
3