İtibar yönetimi nedir? İtibar yönetiminin unsurları nelerdir? Bütüncül kurumsal işleyiş içinde yeri nedir ve nasıl yapılır?
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Kurumsal halkla ilişkiler ile bağlantılı teorileri açıklar. |
1,2,3,5,8 |
1,2 |
B,C |
2) İtibar yönetiminin önemini tartışır. |
5,7,8 |
1,2 |
B,C |
3) İtibar yönetiminin unsurlarını kavrar |
5,7,8 |
1,2 |
B,C |
4) Kurumsal halkla ilişkiler ve itibar yönetimini sağlayan unsurların bağlantılarını kavrar |
5,7,8 |
1,2 |
B,C |
5) Kurumsal halkla ilişkilerin unsurlarını birbirleriyle karşılaştırarak kurumsal itibar ile olan ilişkilerini kavrar. |
1,2,3,5,7,8 |
1,2 |
B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
İtibarı ve kurumsal iletişimi tanımlamak |
Griffin, A. (2014). Crisis, issues and reputation management Van Riel, C. B., & Fombrun, C. J. (2007). Essentials of corporate communication |
3 |
Firma analizi (Paydaş yönetimi ve araştırma yöntemleri) |
Van Riel, C. B., & Fombrun, C. J. (2007). Essentials of corporate communication |
4 |
Kurumsal kimlik |
Van Riel, C. B., & Fombrun, C. J. (2007). Essentials of corporate communication |
5 |
Kurumsal imaj |
Van Riel, C. B., & Fombrun, C. J. (2007). Essentials of corporate communication |
6 |
Kurumsal hikâye yaratmak |
Van Riel, C. B., & Fombrun, C. J. (2007). Essentials of corporate communication |
7 |
Ara sınav sunumları |
|
8 |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
Griffin, A. (2008). New strategies for reputation management |
9 |
Kurum içi iletişim |
Van Riel, C. B., & Fombrun, C. J. (2007). Essentials of corporate communication |
10 |
Sorun yönetimi |
Griffin, A. (2008). New strategies for reputation management |
11 |
İtibar risklerini öngörmek ve önlemek |
Griffin, A. (2014). Crisis, issues and reputation management |
12 |
Risk yönetimi |
Griffin, A. (2008). New strategies for reputation management |
13 |
Kriz yönetimi |
Griffin, A. (2008). New strategies for reputation management |
14 |
İletişimden itibar yönetimine |
Van Riel, C. B., & Fombrun, C. J. (2007). Essentials of corporate communication |
15 |
İtibar Yönetimi |
Griffin, A. (2008). New strategies for reputation management |
16 |
Final |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Griffin, A. (2008). New strategies for reputation management: gaining control of issues, crises & corporate social responsibility. Kogan Page Publishers
|
Diğer Kaynaklar |
Tench R. & Yeomans, L. (2009). Exploring Public Relations. Prentice Hall. Griffin, A. (2014). Crisis, issues and reputation management: A handbook for PR and communications professionals. Kogan Page Publishers Regester, M., & Larkin, J. (2008). Risk issues and crisis management in public relations: A casebook of best practice. Kogan Page Publishers. Van Riel, C. B., & Fombrun, C. J. (2007). Essentials of corporate communication: Implementing practices for effective reputation management. Routledge |
Materyal Paylaşımı
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
80 |
Katılım |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. |
|
|
x |
|
|
|
2 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. |
|
|
|
x |
|
|
3 |
Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. |
|
x |
|
|
|
|
4 |
Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. |
x |
|
|
|
|
|
5 |
Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
6 |
Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. |
|
x |
|
|
|
|
7 |
Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
|
x |
|
|
8 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular. |
|
|
|
|
x |
|
9 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
|
x |
|
|
|
10 |
Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. |
|
x |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
12 |
12 |
Final |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
94 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
3,7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |