Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Kişinin algı çerçevesi içinde mesajların anlaşılması ve yorumlanmasının, kişisel inanç süzgeçleri kadar, sosyal ve kültürel referanslar tarafından da etkilendiğini; alınan kararların ve ortaya konan davranışların sebeplerinin rasyonel olduğu kadar irrasyonel düşünce biçimleri olduğunu ortaya koymak; bunların çeşitli ikna teorileri çerçevesinde incelenerek, kaynağın hedef kitleleri etkileme/yönlendirme imkanlarının, reklam, halkla ilişkiler, habercilik ve pazarlama meslekleri kapsamında değerlendirilmesi ve yorumlanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği:
Algı, seçici algı, algılamanın mesajın özellikleri ile ilişkisi, algı-inanç-tutum ilişkisi; temel ikna teorilerinin tek tek yorumlanarak bunların algı yaratmak üzerindeki etkileri; reklam-halkla ilişkiler-habercilik-pazarlama mesleklerinin bu bağlamda hedef kitleleri bilgilendirme ve yönlendirme kapasitelerinin yorumlanması ve ikisi arasındaki fark vb.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, B-Sözlü / Sunum, C-Ödev, D-Deney, E-Proje / Tasarım, F-Performans Görevi
Dikey Sekmeler
Hiçbiri