Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Bu ders ile öğrencilerin etkileşimli tasarım alanını kuramsal çerçevede kavradıktan sonra, uygulamalı projeler ile kullanıcı deneyimi, kullanıcı arayüz tasarımı, etkileşim tasarımı bilgi ve becerilerini edinmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Bu ders kapsamında öğrencilerden çevresel ve sosyal sorunlara kullanıcı arayüz tasarımı ve kullanıcı deneyim tasarımı projeleri ile çözüm üretmeleri beklenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 5-Problem Çözme, 8-Küçük Grup
Dersin Ölçme Yöntemleri:
B-Sözlü / Sunum, E-Proje /Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etkileşimli tasarım projeleri geliştirir. | 1,2,3 | 1,5,8 | B,E |
2. Kullanıcı arayüz ve kullanıcı deneyimi tasarımı prensiplerini kavrar. | 3,4 | 1,5,8 | B,E |
3. Çevresel sorunlara etkileşimli tasarım projeleri ile çözüm üretir. | 3,6 | 1,5,8 | B,E |
4. Etkileşimli tasarım becerilerini elde eder. | 3,10 | 1,5,8 | B,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Etkileşim tasarımı nedir? | |
3 | Etkileşimli tasarım örneklerinin incelenmesi | |
4 | Etkileşim tasarım projesi için alan seçimi | |
5 | Etkileşime odaklanılmaya başlanması | |
6 | Prototip çalışma | |
7 | İnteraktif kullanıcı ara yüzü örnekleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proje için konu belirleme | |
10 | Proje kullanıcı arayüzü şablonlarının ilk örneklerinin oluşturulması | |
11 | Kullanıcı arayüzü ve etkileşimi geliştirme | |
12 | İçerik ve etkileşime odaklanma | |
13 | Kullanıcı arayüzüne prototip oluşturmaya başlama | |
14 | Ara yüzü içeriğe entegre etme | |
15 | Etkileşimli tasarımda hata ayıklama | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri