Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilere akademik yazımın temelleri hakkında bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Bu ders, akademik yazım becerilerine giriş niteliğindedir. Derste, akıcı ve anlam bütünlüğü olan paragraflar ve kompozisyonlar yazmanın temel unsurlarına odaklanılacaktır. Bununla birlikte, derste, bilimsel kaynakların ödevlerde nasıl kullanılacağı ve bu kaynaklara intihal yapmadan, uygun şekilde atıfta bulunmak için nelere dikkat edilmesi gerektiği işlenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders, 15-Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
C-Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, akıcı ve anlam bütünlüğüne sahip paragraf yazar. | 5 | 1,2,15 | C |
2. Öğrenci akıcı ve anlam bütünlüğüne sahip kompozisyon yazar. | 5 | 1,2,15 | C |
3. Öğrenci akademik kaynaklardan alıntıladığı fikir ve bilgileri parafraz eder ve/veya özetler | 5 | 1,2,15 | C |
4. Öğrenci akademik kaynaklardan aldığı fikir ve bilgileri parafraz eder ve/veya özetler. | 5 | 1,2,15 | C |
5. Öğrenci akademik referans gösterme kurallarını intihale ve benzer diğer ciddi hatalara düşmeden uygular. | 5 | 1,2,15 | C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: dersin amacı ve kapsamı | |
2 | İntihal nedir? İntihalden nasıl kaçınabiliriz? | Oshima & Hogue (2006), chapter 8 |
3 | Paragrafın yapısı | Oshima & Hogue (2006), chapter 1 |
4 | Paragrafta akıcılık ve anlam bütünlüğü | Oshima & Hogue (2006), chapter 2 |
5 | Ödev teslimi I | |
6 | Kompozisyonun yapısı | Oshima & Hogue (2006), chapter 4 |
7 | Çeşitli kompozisyon türleri | Oshima & Hogue (2006), chapter 6, 7, & 9 |
8 | Ödev teslimi II | |
9 | Doğrudan ve dolaylı alıntılar | Oshima & Hogue (2006), chapter 3 |
10 | Ödev teslimi III | |
11 | Akademik kaynaklardan alınan bilgileri ve fikirleri parafraz etme ve özetleme | Oshima & Hogue (2006), chapter 8 |
12 | Ödev teslimi IV | |
13 | Akademik yazım süreci: taslak geliştirme, yazma ve son şeklini verme | Oshima & Hogue (2006), Appendix A |
14 | Metin içinde ve kaynakçada atıf yapma kuralları | Oshima & Hogue (2006), Appendix B & APA 7.0 Manual |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Final ödevi teslimi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Oshima, A. & Houge, A. (2006). Writing Academic English (4th ed.). London: Pearson Longman. |
Diğer Kaynaklar | www.apastyle.apa.org |
Materyal Paylaşımı
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 5 | 100 |
Toplam | 5 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 5 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 1 | 18 |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 44 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
1