Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Ders kapsamında, görsel yeniliklerin tarihi, film ve animasyonun gelişimi irdelenerek diğer disiplinlerle bağlantısını kurmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
İlk olarak optik aletlerin kullanımıyla ortaya çıkan hareketli görüntü tarihi teknolojik gelişmeler ve sanatın iç içe geçmesiyle günümüze kadar uzun bir yol almıştır. Derste Film ve Animasyonun tarih içinde yeri ve gelişimi irdelenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, C-Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Canlandırma türlerini biçimsel olarak saptar. | 1 | 1,2 | A,C |
2. Animasyonun 12 prensibini ayırt eder. Canlandırma teknikleri arasında bağ kurar. | 4 | 1,2 | A,C |
3. Görsel İletişim Tasarıma ait uygulamalar içinde film ve animasyonu çözümler. | 1 | 1,2 | A,C |
4. Film ve animasyon kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 | 1,2 | A,C |
5. Animasyon ve film tarihi bilincini geliştirir. | 4 | 1,2 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Optik Aletlerin Başlangıcı | |
3 | Optik Aletlerin Gelişimi | |
4 | Fotoğraf ve Kameranın Keşfi | |
5 | Flipbook ve Örnek Analizleri | |
6 | Sessiz Film | |
7 | Canlandırma Teknikleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Animasyonun Gelişmesi | |
10 | Sessiz Film ve Örnek Analizleri | |
11 | Sesli Film ve İlkler | |
12 | Sesli Film ve Örnek Analizleri | |
13 | Dünyada Canlandırma Film ve Örnek Analizleri | |
14 | Canlandırma Teknikleri ve 12 Prensip | |
15 | Walt Disney, Stüdyolar ve Günümüz | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Diğer Kaynaklar |
- SMITH, G. N., 2008, DÜNYA SİNEMA TARİHİ, Kabalcı yayınları
- BAZIN, A., 2008, SİNEMA NEDİR, İzdüşüm Yayınları - HÜNERLİ, S., 2005, CANLANDIRMA SİNEMASI ÜZERİNE, Es Yayınları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Öğretici video ve yazılı dokümanlar |
Ödevler | Ders videoları, Optik Aletler |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri