Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders çoklu ortam teknolojisi ve kanallarını kullanarak lüks ya da kitlesel tüketim amaçlı küresel bir markanın yaratılmasında öğrencilere perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, öğrencilere marka kimliğini ve yeniden markalaşma sürecini anlama ve analiz etme bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Bu derste öğrenciler bir markanın marka kimliğini oluşturma ve tasarlama aşamalarını öğrenirler. Öğrencilerden, marka stratejilerini kullanarak yaratıcı bir marka tasarlamaları beklenmektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 6-Vaka Çalışması, 15-Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
B-Sözlü / Sunum, E-Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Marka tasarımı ve pazarlama stratejisini inceler. | 4 | 1,6,15 | B,E |
2. Hedef kitle, amaç ve pozisyon ile ilgili ikna edici bir mesaj oluşturur. | 4 | 1,6,15 | B,E |
3. Güncel marka örneklerini yorumlar ve değerlendirir. | 4 | 1,6,15 | B |
4. Marka kimliği stratejilerini kullanarak uygulamaya dönüştürür. | 1,4 | 1,6,15 | B,E |
5. Tipografi, renk paleti, logo ve tasarım ilkelerini kullanarak yaratıcı marka üretir. | 1,9 | 1,6,15 | B,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Marka bilinci oluşturma | |
3 | Kişiler ve markalar arasındaki bağlantı | |
4 | Markalama türleri, konumlandırma, marka mimarisi, marka kimliği idealleri. | |
5 | Marka tasarım elementleri logo, isim ve renkler. Farklı yazı tipleri, renkler veya logolar arasındaki farkları anlama | |
6 | Marka Güçleri ve Kurumsal Kimlik | |
7 | Marka Stratejisi Geliştirme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Marka Kimliği Süreci: Araştırma Yapma, Stratejiyi Netleştirme, Kimlik Tasarımı | |
10 | Marka Kimliği Süreci: Temas Noktaları Oluşturma, Varlıkları Yönetme | |
11 | Marka değeri | |
12 | Yeniden Markalandırma | |
13 | Sınıf çalışması | |
14 | Sunum | |
15 | Sunum | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing brand equity / Kevin Lane Keller
Designing Brand Identity: A Complete Guide to Creating, Building, and Maintaining Strong Brands / Alina Wheeler |
Diğer Kaynaklar | Budelmann, Kevin., Wozniak, Curt. Kim, Yang. (2010). Brand Identity Essentials: 100 Principles for Designing Logos and Building Brands, eBook Academic Collection (EBSCOhost) - Worldwide |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | https://coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | https://coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri