Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı öğrencilerin çağdaş sanata yön veren sanatçılar ve sanat eserlerini tanımalarını, dünyada ve Türkiye’de güncel sanatçıların ürettikleri konseptler hakkında düşünme ve yorumlama becerilerinin gelişmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
1960 sonrası çağdaş sanat akımları, yurtiçi ve yurtdışındaki güncel sanatçılar, eserler ve konseptler incelenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders, 15-Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, B-Sözlü / Sunum, C-Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çağdaş ve güncel sanat kavramları ve sanatta modern ve post modern dönemler arasındaki ayrımları tanımlar. | 2,9 | 1,2,15 | A,B,C |
2. 1960 sonrası sanat akımlarını açıklar. | 6,9 | 1,2,15 | A,B,C |
3. Çağdaş sanata etki eden sosyo-kültürel ve ideolojik bağlamı yorumlar, sanatın teknolojiyle ilişkisini tartışır. | 1,8,9 | 1,2,15 | A,B,C |
4. Sanatın farklı disiplinlerle ilişkisini analiz eder. | 8 | 1,2,15 | A,B,C |
5. Çağdaş Türk sanatına yön veren güncel sanatçıların eserlerini inceler. | 9 | 1,2,15 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş – Tanışma ve Ders İçeriğinin Verilmesi | |
2 | Modern Sanat Hareketleri | Modernizm |
3 | Avangard Sanat, Modernizm ve Postmodernizm İlişkisi |
Modernizm
Postmodernizm |
4 | Tüketim Çağında Sanat ve Anti Sanat | Pop Art Kavramsal Sanat |
5 |
Anlam Üzerine Düşünme ve Mekan Sorgulamaları:
Enstalasyon Sanatı |
Konu İle İlgili Örnekler |
6 | Türkiye’de Güncel Sanat Ortamı ve Tartışmaları | Türkiye’de Çağdaş Sanat Konseptleri |
7 | Öğrenci sunumları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sergi Ziyareti | |
10 | Sergi İzlenimleri Ve Yorumlama | Eleştirel Düşünce |
11 | Sanatta Sistematik Yaklaşımlar | |
12 | 21. yy. Sanatı- Yeni Medya Sanatı | Sanat ve Teknoloji |
13 | Sanatta Gerçeklik Problemi – Virtual Art | Sanat, Teknoloji, Felsefe |
14 | Kullanıcı Deneyimi- Etkileşimli Sanat, Video Oyunları, Internet Sanatı | Sanatta Etkileşim |
15 | Öğrenci sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Paul, C., 2008, “Digital Art”, London; New York, Thames&Hudson (EBSCO eBook Academic Collection) |
Diğer Kaynaklar |
Tribe M., 2006, 2006, “New Media Art”, Köln; London, Taschen (Yeditepe Üniversitesi Bilgi Merkezi Elektronik Kaynaklar)
Sean Cubitt, & Paul Thomas. (2013). Relive : Media Art Histories. The MIT Press. (EBSCO eBook Academic Collection) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri