Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Görsel iletişim tasarımı elemanlarını kullanarak belirlenen bir tema üzerine bir tasarım projesi fikri geliştirilmesi amaçlanır. Projenin analizinin yapılması, problem ve hedefler arasındaki faaliyet ve yöntemlerin belirlenmesi ve projenin gerçekleştirilmesi hedeflenir.
Dersin İçeriği:
Ders düşünme, araştırma ve üretim süreçlerinin uygulamada çözümlenmesini içerir. Tasarım probleminin analiz edilmesi, literatürün taranması, projenin katkısının ve yönteminin tanımlanması, hedef kitlenin analizlerinin yapılması ve projenin sunumu beklenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders, 5-Problem Çözme, 12-Grup Çalışması, 15-Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav, C-Ödev, E-Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bir tasarım problemi tanımlar, probleme çözüm önerisi yapar. | 1,6 | 1,2,5,15 | A,C,E |
2. Projenin araştırma ve üretim süreçlerini tanır. | 2,3,4 | 1,2,5,15 | A,C,E |
3. Projenin kavramsal çerçevesi ve uygulama yöntemini ilişkilendirir. | 8,9 | 1,2,5,12,15 | A,C,E |
4. Projeyi kavramsal süreçler üzerinden yapılandırır. | 9,10 | 1,2,5,15 | A,C,E |
5. Özgün proje fikri ve uygulamaları üretir ve üretilen çalışmaları değerlendirir. | 1,3,8,9 | 1,2,5,12,15 | A,C,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve Ders İçeriği hakkında bilgi verilmesi. |
|
2 | Seçilen tasarım temasının sunumu. Çeşitli disiplinlerden tasarım proje örneklerinin gösterilmesi ve tartışılması. | |
3 |
Proje probleminin tanımlanması.
Projenin sağlayacağı katkının ve bunun nasıl sağlanacağının tanımlanması. |
Araştırma |
4 | Belirlenen benzer problemlere daha önce üretilmiş çözüm önerilerinin taranması, farklı çözüm yöntemlerinin araştırılması. | Araştırma |
5 | Projenin mantıksal çerçevesinin oluşturulması. Genel ve özel amaçların belirlenmesi. Kullanılacak medyanın belirlenmesi. | Araştırma Uygulama |
6 | Projenin yöntemi ve faaliyet analizi. Somut çıktıların belirlenmesi. | Araştırma |
7 | Ara Sınav |
|
8 | Hedef Kitle, Performans Analizi, Zaman Planlamasının Araştırılması | Araştırma Uygulama |
9 | Atölye Çalışması | Uygulama |
10 | Atölye Çalışması | Uygulama |
11 | Atölye Çalışması | Uygulama |
12 | Atölye Çalışması | Uygulama |
13 | Çıktıların Toplanması ve Tartışılması |
|
14 | Çıktıların Toplanması ve Tartışılması |
|
15 | Çıktıların Toplanması ve Tartışılması | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Susan Yelavich, & Barbara Adams. (2014). Design As Future-Making. Bloomsbury Academic. (EBSCO-E-books)
Linda Weintraub. (2012). To Life! : Eco Art in Pursuit of a Sustainable Planet. University of California Press. (EBSCO-E-books) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | https://coadsysexam.yeditepe.edu.tr/ |
Ödevler | https://coadsysexam.yeditepe.edu.tr/ |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
3