Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Ders kapsamında öğrencilere 3 boyutlu ortamlarda yaratılmış hareketli görüntü yapımı öğretilmektedir. Bu konudaki örnekleri analiz eden, farkındalığını arttıran öğrenciler alanla ilgili özgün tasarımlar yaparlar.
Dersin İçeriği:
Ders kapsamında karakterler ile animasyonun temel 12 prensibi uygulamaya konulur.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders, 6-Vaka Çalışması, 8-Küçük Grup
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A-Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Animasyonun 12 prensibini, üç boyutlu animasyon içinde kullanır. | 2,3 | 1,2,6,8 | A |
2. Tasarımlarını üç boyutlu modelleme ve animasyon programları kullanarak yönetir. | 2 | 1,2,6,8 | A |
3. Tasarımlarında soyut ve somut kavramlarla üç boyutlu düşünebilme becerisini gösterir. | 2,3 | 1,2,6,8 | A |
4. Üç boyutlu modelleme ve animasyon konusunda öğrendiklerini sektöre uyarlar. | 2 | 1,2,6,8 | A |
5. Animasyon filmleri için üç boyutlu karakter, sahne tasarımı ve hareket oluşturma becerisini geliştirir. | 2,3 | 1,2,6,8 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Top Animasyonu | |
3 | Yürüme Döngüsü | |
4 | Sesle Senkron Konuşma | |
5 | İskelet ve Model Hiyerarşisi | |
6 | 12 Prensip | |
7 | 12 Prensip | |
8 | Ara Sınav | |
9 | 12 Prensip: Üst üste Binme, | |
10 | 12 Prensip: Esneme, Sıkısma ve Ön hareket | |
11 | 12 Prensip: Sahneleme, Pozdan poza Anahtar Kareler -Düz Anahtar Kareler | |
12 | 12 Prensip: Hızlanma - Yavaşlama | |
13 | 12 Prensip: İkincil Hareket, Zamanlama | |
14 | 12 Prensip: Dairesel Hareket, Abartı | |
15 | 12 Prensip: Kütleli Tasarım, Çekicilik | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Diğer Kaynaklar |
- YIKAROĞLU, N., 2009, MAYA UNLIMITED. İstanbul, KODLAB Yayın Dağıtım Yazılım ve Eğitim Hizmetleri San. Ve Tic. Ltd. Şti.
- LUHTA, E., 2017. HOW TO CHEAT IN MAYA 2010. [Place of publication not identified]: CRC Press. - WILLIAMS, R., 2012, THE ANİMATOR’S SURVİVAL KIT, Farrar, Straus and Giroux press |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Öğretici video ve yazılı dokümanlar |
Ödevler | Ders videoları |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | ||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | ||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | ||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | ||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | ||||
7 | Zorunlu staj aracılığıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | ||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
2