Ön Koşul Dersleri:
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin marka yönetimine dair temel unsurları ve konumlandırma sürecini kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Marka kavramı, markalama, marka değeri, stratejik marka yönetimi ve marka konumlandırma.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2- Tartışmalı Ders, 6- Vaka Çalışması, 15- Ödev, 19- Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Sözlü Sınav / Sunum, Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Marka ve marka yönetimine dair temel unsurları bilir. | 1 |
2) Konumlandırmaya dair temel unsurları bilir. | 1 |
3) Marka yönetimi ve konumlandırmanın uygulamadaki stratejik önemini kavrar. | 9, 10 |
4) Marka değeri yaratmanın, bu değeri büyütmenin ve sürdürmenin ilkelerini uygular. | 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
5) Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, marka pazarlama sürecini tasarımlayabilir. | 3, 4, 5, 6, 7,8, 9, 10, 11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Marka (Kavram ve tarihçe) ve marka yönetimi (Genel bakış) | |
2 | Markanın rolü ve marka değeri | |
3 | Marka değerinin temelleri: Markalama, marka sadakati (Marka sadakatini ölçümlemek, marka sadakatinin stratejik değeri, sadakati sağlamak ve sürdürmek), markalamada etik davranışın önemi | |
4 | Marka değerinin temelleri (devam ediyor): Marka farkındalığı (Farkındalığa ulaşmak ve farkındalığın, marka üzerindeki rolü), algılanan kalite, marka çağrışımları ve diğer değerler | Tanveer, Z., & Lodhi, R. N. (2016) |
5 | Stratejik marka yönetimi süreci: Marka konumlandırma (Saptama ve kurma) – Müşteri temelli marka değeri modeli | |
6 | Stratejik marka yönetimi süreci (devam ediyor): Marka pazarlama sürecini planlama ve yürütme (Marka değeri yaratacak unsurların seçimi, marka kimliği; isim-sembol-slogan) | |
7 | Stratejik marka yönetimi süreci (devam ediyor): Marka pazarlama sürecini planlama ve yürütme (devam ediyor) (Kurumsal kimlik ve marka kimliği-kurumsal kimlik ilişkisi) | |
8 | Şu ana dek yapılan sunumların genel bir değerlendirmesi | |
9 | Stratejik marka yönetimi süreci (devam ediyor): Marka pazarlama sürecini planlama ve yürütme (devam ediyor) (Diğer bütünleşik pazarlama iletişimi unsurları ile olan ilişki) | |
10 | Stratejik marka yönetimi süreci (devam ediyor): Marka performansını ölçmek ve yorumlamak | |
11 | Stratejik marka yönetimi süreci (devam ediyor): Marka değerini büyütmek ve sürdürmek | |
12 | Stratejik marka yönetimi süreci (devam ediyor): Konuk konuşmacı - Marka değerini büyütmek ve sürdürmek ve marka yönetimi sürecinin stratejik önemi | |
13 | Marka yönetimi ve konumlandırma vaka analizi ve tartışma | |
14 | Marka yönetimi ve konumlandırma vaka analizi ve tartışma | |
15 | Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi üzerine son tartışma | |
16 | FİNAL (Proje ve sunumu) |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | MacInnis, D. J., Park, C. W., & Agarwal, M. (2015). Brand Meaning Management: Vol. First edition. Emerald Group Publishing Limited. http://web.b.ebscohost.com.lproxy.yeditepe.edu.tr/ehost/ebookviewer/ebook?sid=947f6e4c-2fc4-4d10-a093-2ad73676715e%40sessionmgr101&vid=2&rid=1&format=EB |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (Ev ödevlerinin sunumu-Projeye hazırlık) (Ödevler toplanılmayabilir.) | 4 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | X | ||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | X | ||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | X | ||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Sunum (Ev ödevlerinin sunumu) | 4 | 10 | 40 |
Final (Proje ve sunumu) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
3