Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, reklamcılık, halkla ilişkiler, kişisel satış, veri tabanı pazarlaması ve satış promosyonunu içeren tutundurma karmasını bütünleştirici bir bakış açısıyla incelemektir.
Dersin İçeriği:
Bütünleşik pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişiminin reklam araçları, bütünleşik pazarlama iletişiminin tutundurma araçları ve reklam tasarımı
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Etkileşimli Ders ,12- Grup Çalışması 16- Sözlü
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Sözlü Sınav / Sunum, Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
|
1 |
|
1, 5 |
|
1, 3, 4, 6, 7, 10 |
|
3, 4, 5, 7, 10 |
|
3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi Temelleri | Chapter 1 |
3 | Marka yönetimi- tüketici davranışları | Chapter 2-3 |
4 | Bütünleşik pazarlama iletişimi reklam araçları | Chapter 5-6-7 |
5 | Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma araçları | Chapter 11 |
6 | Reklam tasarımı | Chapter 11 |
7 | Ara sınav | |
8 | Bütünleşik reklam ve pazarlama iletişimi | Chapter 12 |
9 | Bütünleşik reklam ve pazarlama iletişimi | |
10 | Bütünleşik reklam ve pazarlama iletişimi | |
11 | Proje Sunumları | |
12 | Proje Sunumları | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | Clow, K. E., & Baack, D. (2004). Integrated Advertising, Promotion & Marketing Communications. Upper Saddle River, N.J: Pearson Prentice Hall. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Grup çalışması sunumu |
Sınavlar | Vize ve Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | Sayı | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Proje | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | X | ||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | X | ||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje ve Sunumu | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
2