Ders boyunca öğrenciler dilbilim, psikoloji ve sosyolojinin ilgili teorilerini ve kavramlarını TV dizileri, basılı reklamlar, haberler, video oyunları vb. çeşitli medya metinlerinin çözümlenmesinde ve yorumlanmasında nasıl kullanabileceklerini öğrenirler. Bu şekilde, semiyotik analiz, içerik analizi, psikanalitik çözümleme, eleştirel söylem analizi ve retorik analizi gibi çeşitli metin analizi yöntemlerine aşinalık kazanırlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Öğrenci, medya ürünlerinde anlamın nasıl üretildiğini anlar. | 2, 4, 8, 10, 11 |
2) Öğrenci, medya ürünleri, izleyiciler ve kültürel bağlamlar arasındaki karşılıklı ilişkileri anlar. | 2, 4, 8, 10, 11 |
3) Öğrenci medya ürünlerini araştırmak, değerlendirmek ve yorumlamak için stratejiler geliştirir ve kullanır. | 2, 4, 8, 10, 11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Göstergebilim: Ferdinand de Saussure ve Charles Peirce’de Gösterge, Kültür ve Anlam | Berger (2005), chapter 1 |
3 | Göstergebilim: Vladimir Propp ve Masalların Biçim Bilimi | Berger (2005), chapter 1 |
4 | Göstergebilim: Roland Barthes ve Mit Bilimi | Barthes (1991), ss. 107-119 |
5 | Retorik Analizi: Ethos, Pathos ve Logos | Berger (1998), chapter 4 |
6 | Psikanaliz ve Medya: Freud’un Kişilik Kuramı | Berger (2005), chapter 3 |
7 | Psikanaliz ve Medya: Kolektif Bilinçaltı ve Arketipler | Berger (2005), chapter 3 |
8 | Feminist Psikanaliz: Anlatı Sineması | Mulvey (1975) |
9 | Öğrenci Sunumları | |
10 | Nicel İçerik Analizi | Wimmer & Dominick (2000), chapter 6 |
11 | İçerik Analizi: Haber Çerçeveleri | Linström & Marais (2012). |
12 | Eleştirel Söylem Analizi: Söylem, Dil ve İktidar | van Dijk (1993) |
13 | Eleştirel Söylem Analizi: Söylem Olarak Haber | van Dijk (1991) |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Değerlendirme ve Finale Hazırlık | |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap |
Berger, A.A. (2005). Media Analysis Techniques. California: Sage.
Barthes, R. (1991). Mythologies. New York: The Noonday Press. Berger, A.A. (1998). Media Research Techniques. California: Sage van Dijk, T. (1991). The Interdisciplinary Study of News as Discourse, in Klaus Bruhn Jensen ve Nicholas W. Jankowski (Ed.), A Handbook of Qualitative Methodologies for Mass Communication Research (s. 108-120). London and New York: Routledge. van Dijk, T. (1993). Principles of Critical Discourse Analysis. Discourse & Society, 4(2): 249-283. Linström, M. & Marais, W. (2012). Qualitative News Frame Analysis: A Methodology. Communitas 17: 21-38. Mulvey, L. (1975). Visual Pleasure and Narrative Cinema. Screen 16(3): 6-18. Wimmer, R. D. & Dominick, J. R. (2000). Mass Media Research. Boston, USA: Cengage Learning. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 60 |
Ödev | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 2 | 50 |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | X | ||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 4 | 44 |
Sunum | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |