Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Satışta ve marka itibarında sosyal sorumluluk anlayışının oynadığı rolü aktarmak
Dersin İçeriği:
Sosyal sorumluluk anlayışının kavramsal çerçevesi ve uygulaması
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Tartışmalı Ders 7- Beyin Fırtınası 8- Küçük Grup 19-Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Sözlü / Sunum, Ödev, Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Sosyal sorumluluğa dair kavramları ve çerçeveyi kavrar. | 3, 4, 5, 6, 7 |
2) Güncel trendleri- hayırseverlik, paydaş çeşitliliği, vs. tartışır. | 8, 9, 10, 11 |
3) Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, sosyal sorumluluk için stratejik iletişim planı geliştirir. | 3, 4, 5, 6, 7, 11 |
4) Sosyal sorumluluğun kritik elemanlarını anlar. | 8, 9, 10, 11 |
5) Sosyal sorumluluk uygulamalarını ve eğilimlerini tartışır. | 3, 4, 5, 6, 7 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyal Sorumluluğa ve Reklamcılıktaki Rolüne Giriş | Haftalık okumalar, sunumlar |
2 | Sosyal Sorumluluk Anlayışının Tarihsel Geçmişi | Haftalık okumalar, sunumlar |
3 | Etik Anlayışı ve Reklamda Sosyal Sorumluluk | Haftalık okumalar, sunumlar |
4 | Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk: Güncel Uygulamalar ve Fırsatlar | Haftalık okumalar, sunumlar |
5 | Sosyal Sorumlulukta Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşların Etkisi | Haftalık okumalar, sunumlar |
6 | Reklamda Sosyal Sorumluluk Stratejisi: Ana Paydaşların-Müşteriler, Çalışanlar, Hükümetler ve Sivil Toplum- Rolü | Haftalık okumalar, sunumlar |
7 | Ara Sınav (Final projesine hazırlık ve sunum) | |
8 | Sosyal Sorumluluk Uygulamalarında Etiğin Rolüne Tekrar Bakış | Haftalık okumalar, sunumlar |
9 | Reklamda Sosyal Sorumluluk Stratejisi devam ediyor: Konuk Konuşmacı- Gerçek Yaşamdan Etik Dışı Uygulamalar ve Fırsatlar | Haftalık okumalar, sunumlar |
10 | Reklamda Sosyal Sorumluluk Stratejisi devam ediyor: Konuk Konuşmacı- Gerçek Yaşamdan Uygulamalar ve Örnekler | Haftalık okumalar, sunumlar |
11 | Final Projesine Dair Tartışma: Adım 1-Araştırma | Haftalık okumalar, sunumlar |
12 | Final Projesine Dair Tartışma: Adım 2-Planlama | Haftalık okumalar, sunumlar |
13 | Final Projesine Dair Tartışma: Adım 3-Uygulama | Haftalık okumalar, sunumlar |
14 | Sosyal Sorumluluk ve Reklamcılığa Dair Son Tartışma | Haftalık okumalar, sunumlar |
15 | Final Sunumları | |
16 | Final Projesi Teslimi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Timothy, C. and S. J. Holladay (2011). Managing Corporate Social Responsibility: A Communication Approach. New York: Wiley Blackwell. |
Diğer Kaynaklar |
Spence, Edward & Heekeren, Brett Van, Advertising Ethics, Pearson, New York, 2004.
Steckel, Richard & Simons, Jeffrey, Making Money While Making a Difference: How to Profit with a Non-Profit Partner, High Tide Press, New York, 1999. Yoon, Sukki & Oh, Sangdo, Social and Environmental Issues in Advertising, Routledge, London, 2016. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (Final projesine hazırlık ve sunum) | 1 | 40 |
Ödev (Proje hazırlıklarını içeren haftalık kısa ödevler) (Ödevler toplanılmayabilir.) | 12 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | X | ||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | X | ||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | X | ||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev (Proje hazırlıklarını içeren haftalık kısa ödevler) (Ödevler toplanılmayabilir.) | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav (Final projesine hazırlık ve sunum) | 1 | 5 | 5 |
Final (Proje ve sunum) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri