Bu ders, tüketim, haz, estetik ve sanat, gözetim ve dijitalleşme gibi çeşitli konuları, Klasik Sosyal Kuram ve Modern Sosyolojik Kuram çerçevesinde irdelemekte ve gündelik yaşamdaki konu ve uygulamaların, gündelik yaşama yönelik anlayışımızı nasıl biçimlendirdiğini, öncü kuramcılara dayandırarak ortaya koymaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Kültürel metinleri, popüler ve gündelik olanla ilişkilendirir. | 2, 11 |
2) Kültürün tarih, ekonomi, siyaset, sosyoloji, felsefe, antropoloji ve edebiyat gibi alanlardan beslendiğini kavrar. | 2, 11 |
3) Kültürel uygulamalar ve anlamların nasıl üretildiğini, yayıldığını, değiştirildiğini ve sosyo-kültürel, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerin, yaşamlarımızı dönüştürdüğünü kavrar ve bu kavrayışı kendi uygulama alanında kullanır. | 2, 10, 11 |
4) Kültürel uygulamaları, temsilleri, kimlikleri ve iktidar unsurunu analiz eder, bu konulara yönelik ilgi ve bilgi sahibi olur, eleştirel bakabilir. | 2, 11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kültürel çalışmalara giriş: Kültür nedir? Kültürel çalışmalar nedir? Kültürel metinler ve uygulamalar, nasıl farklı anlamlar ve değerler iletir? Toplumsal gelişmeler, hayatımızı nasıl dönüştürür? | |
2 | Klasik Sosyal Kuram’da kültür (Emile Durkheim ve Max Weber’e dair temel görüşler) | Alkin, R. C. (2014). Introduction to the Relationship between Modernity and Sociology in Specific to Emile Durkheim and Max Weber’s Studies. European Scientific Journal, 10(5), 1–11. |
3 |
Klasik Sosyal Kuram’da kültür (Devam ediyor) (Karl Marx’a dair temel görüşler)
Marksist altyapı-üstyapı ilişkisi çerçevesinde Gökdelen hakkında tartışma |
“Precarity”, “Precarious”:
Mckenzie, L. (2017). The rich, the rich, we’ve got to get rid of the rich. Clinical Psychology Forum, 297, 8–12. Yücel, T. (2016). Gökdelen. İstanbul: Can Yayınları |
4 | Klasik Sosyal Kuram’da kültür (Karl Marx ve Georg Simmel’e dair temel görüşler) (Devam ediyor) | Geczy, A., & Karaminas, V. (2015). Fashion’s Double : Representations of Fashion in Painting, Photography and Film. Bloomsbury Academic. |
5 | Zevk, kimlik, indirgeme, sosyal adaletsizlik, eşitsizlik ve yabancılaşma kaynağı olarak tüketim kültürü |
Veblen, T. (2007). The Theory of the Leisure Class. OUP Oxford, Chapter 4: Conspicuous Consumption To comprehend the “Diderot Effect”: Denis D. (1769) Regrets on parting with my old dressing gown, https://www.marxists.org/reference/archive/diderot/1769/regrets.htm Why new things make us sad - BBC REEL, https://www.youtube.com/watch?v=hUNxBSiV4ZY |
6 | Zevk, kimlik, indirgeme, sosyal adaletsizlik, eşitsizlik ve yabancılaşma kaynağı olarak tüketim kültürü (Devam ediyor); Tüketim ideolojisi çerçevesinde Kumru ile Kumru hakkında tartışma | Yücel, T. (2016). Kumru ile Kumru, İstanbul: Can Yayınları |
7 | Modern Sosyolojik Kuram: Batı Marksizmi ve Frankfurt Okulu (Genel çerçevesiyle) | |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | Modern Sosyolojik Kuram: Frankfurt Okulu kuramcıları (Odak: Walter Benjamin) | Murray, M. (2005). Nothing happening: Warhol and the negative dialectics of subversion. European Journal of American Culture, 24(1), 61–83. https://doi-org.lproxy.yeditepe.edu.tr/10.1386/ejac.24.1.61/1 |
10 | Modern Sosyolojik Kuram: Frankfurt Okulu kuramcıları (Odak: Theodor Adorno) | |
11 | Modern Sosyolojik Kuram: Frankfurt Okulu kuramcıları (Odak: Theodor Adorno) (Devam ediyor) | |
12 |
Modern Sosyolojik Kuram (Devam ediyor): Michel Foucault, gözetim ve dijital teknolojiler (Odak noktası: Dijital teknolojilerin sosyo-kültürel yaşamımıza etkisi; Dijital teknolojiler-yapay zeka, makine öğrenimi, vs., kimlik ve benlik, özel hayat ve arkadaşlık gibi geleneksel unsurlara nasıl meydan okuyor?) |
Aux origines du panoptique/Décryptage (İngilizce altyazılı), https://www.youtube.com/watch?v=gUoomlneIkw Leong, B. (2019). Facial recognition and the future of privacy: I always feel like ... somebody’s watching me. Bulletin of the Atomic Scientists, 75(3), 109. Kominers, S. D. (2020). Fake AI People Won’t Fix Online Dating. Bloomberg Opinion, N.PAG. Silverman, J. (2017). Privacy under Surveillance Capitalism. Social Research, 84(1), 147–164. Trop, J. (2019). The Spy inside Your Car. Fortune International (Europe), 179(2), N.PAG. What is Foucault's Panopticon? An Introduction to a Revolutionary Theory, https://www.youtube.com/watch?v=uFbywfzu-jI |
13 |
Modern Sosyolojik Kuram (Devam ediyor): Modernden post-moderne geçiş mi?
Odak noktası: François Lyotard |
|
14 | Modern Sosyolojik Kuram (Devam ediyor): Odak noktası: Jean Baudrillard | Powell, J. L. (2012). Baudrillard and Postmodernism. Nova Science Publishers, Inc., |
15 | Dönem hakkında son tartışma: Artık madalyonun diğer yüzünü görebiliyor muyuz? | |
16 | FİNAL |
Kaynaklar
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr ve/veya Google Classroom |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr ve/veya Google Classroom |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Ödev | 4 | Dönem sonu notuna eklenecek. |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Çalışması-Ödev | 4 | 2 | 8 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |