Farklı mecralarda tasarım ve uygulamaya yönelik proje örneklerinin analizi; Reklam sektöründe reklam filmi prodüksiyonu, fotoğraf ve 3 boyutlu dijital prodüksiyon, dijital medya vb. konularda piyasa üretim koşullarının anlaşılması; Reklamda görsel işitsel içerik üretimi hakkında öğrenilen bilgilerin Adobe Premiere programı kullanılarak uygulanması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Görsel ve işitsel reklam içeriği üretimindeki yapım öncesi, yapım sırası ve yapım sonrası aşamalarını kavrar. | 1, 2 , 3, 5, 10 |
2) Yeni medya araçlarını ve dijital teknolojileri kullanarak reklam filmi tasarlamayı öğrenir. | 2, 3, 5, 8, 10 |
3) Reklam filmi yapım sürecindeki endüstri standartlarına uygun, güncel tasarım araçlarına (senaryo ve storyboard oluşturma taslakları, kurgu programları vb.) hakim olur. | 2, 3, 5, 7, 10 |
4) Reklam filmi yapım aşamasında, organize olma, verimlilik, zaman ve bütçe yönetimi hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yapım sürecini yürütür. | 3, 5, 8, 10, 11 |
5) Multimedya yapım süreçlerinde kullanılan ortak terimleri kullanma becerisine sahip olur. | 2, 3, 10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ | |
2 | Reklam mecraları ve uygulama örnekleriyle genel kavramların ve terimlerin açıklanması | |
3 | Reklam filmleri örneklerinin prodüksiyon aşamaları üzerinden incelenmesi | |
4 | Reklam filmi post prodüksiyon sürecine genel bakış, örneklerin incelenmesi | |
5 | Adobe Premiere Pro programının ara yüzüne giriş, araçlar ve kısa yolları tanıma | |
6 | Adobe Premiere Pro programında post prodüksiyon çalışması uygulama | |
7 | Adobe Premiere Pro programında post prodüksiyon çalışması uygulama | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Reklam filmi yapım sürecinde senaryo ve storyboard oluşturma | |
10 | Reklam filmi yapım sürecinde çekim planı ve bütçe çalışması | |
11 | Belirli bir reklam filmi örneği üzerinden yapım öncesi ve yapım sonrası prodüksiyon iş akışlarının uygulanması | |
12 | Belirli bir reklam filmi örneği üzerinden yapım öncesi ve yapım sonrası prodüksiyon iş akışlarının uygulanması | |
13 | Proje uygulamasına yönelik yaratıcı fikirlerin ve prodüksiyon iş akışının belirlenmesi | |
14 | Proje uygulama ve kontrol | |
15 | Proje uygulama ve kontrol | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Breslin, J. R. (2003). Making media : foundations of sound and image production. Amsterdam & Boston : Focal Press. |
Diğer Kaynaklar |
Cleve, B. (2017). Film Production Management: How to Budget, Organize and Successfully Shoot your Film (4th ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315223186 Light, sound, motion : applied media aesthetics / Herbert. Zettl ; Herbert Zettl. WadsworthBelmont, CA : Thompson/Wadsworth. , 2005 Adobe premiere ile dijital video / Murat Satır, İstanbul : Pusula Yayıncılık, 2002 TV commercials : how to make them, or, how big is the boat? / Ivan. Cury ; Ivan Cury. Amsterdam ; New York : Elsevier, 2005., 2005 The image factory : consumer culture, photography and the visual content industry / Paul. Frosh, Oxford ; New York : Berg, 2003 Storyboarding 101 : a crash course in professional storyboarding / James O. Fraioli ; by James O. Fraioli. Studio City, CA : Michael Wiese Productions, 2000 Side By Side Belgesel Filmi (2012) Christopher Kenneally |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | e-kitaplar, video linkleri |
Ödevler | Reklam Senaryosu, storyboard, bütçe formu ve prodüksiyon notları oluşturma |
Sınavlar | Adobe Premiere Pro kullanım becerisi, Reklam filmi yapımı projesi |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ödev ve Sunum | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final (Proje) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |