Bu derste, çeşitli konular çerçevesinde, reklam ve pazarlama endüstrisi, iş dünyası, hükümet veya sivil toplum kuruluşlarından konuk konuşmacılar davet edilecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Reklamcılık mesleğinin temel meselelerini tartışarak yorumlar. | 9, 10 |
2) Reklam/pazarlama endüstrisindeki güncel gelişmelerden haberdar olur. | 9, 10 |
3) Reklamcılık alanıyla ilgili güncel konseptleri kavrar. | 9, 10 |
4) Türkiye'de reklam ve pazarlama sektörünün kapsamı, rolü ve durumuyla ilgili temel konular hakkındaki bilgisini pekiştirir. | 9,10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: | |
2 |
Reklam ve Pazarlama İletişimi- Davetli misafir konuşmacı
İçerik tartışması: Cannes Lions, Super Bowl, https://www.adsoftheworld.com/, vs. |
|
3 | Reklam ve Pazarlama İletişimi- Davetli misafir konuşmacı | |
4 |
Reklam ve Pazarlama İletişimi- Davetli misafir konuşmacı
İçerik tartışması: Cannes Lions, Super Bowl, https://www.adsoftheworld.com/, vs |
|
5 | Reklam ve Pazarlama İletişimi- Davetli misafir konuşmacı | |
6 |
Reklam ve Pazarlama İletişimi- - Davetli misafir konuşmacı
İçerik tartışması: Cannes Lions, Super Bowl, https://www.adsoftheworld.com/, vs |
|
7 | Reklam ve Pazarlama İletişimi- -Davetli misafir konuşmacı | |
8 |
Reklam ve Pazarlama İletişimi- -Davetli misafir konuşmacı
İçerik tartışması: Cannes Lions, Super Bowl, https://www.adsoftheworld.com/, vs |
|
9 | Reklam ve Pazarlama İletişimi- Davetli misafir konuşmacı | |
10 |
Reklam ve Pazarlama İletişimi-Davetli misafir konuşmacı
İçerik tartışması: Cannes Lions, Super Bowl, https://www.adsoftheworld.com/, vs |
|
11 | Reklam ve Pazarlama İletişimi-Davetli misafir konuşmacı | |
12 |
Reklam ve Pazarlama İletişimi-Davetli misafir konuşmacı
İçerik tartışması: Cannes Lions, Super Bowl, https://www.adsoftheworld.com/, vs |
|
13 | Reklam ve Pazarlama İletişimi- Davetli misafir konuşmacı | |
14 |
Reklam ve Pazarlama İletişimi- Davetli misafir konuşmacı
İçerik tartışması: Cannes Lions, Super Bowl, https://www.adsoftheworld.com/, vs |
|
15 | Değerlendirme | |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | Öğrencilerin kendi seminer notlarını tutmaları beklenmektedir. Derslerin, sunumların veya konuk konuşmacıların fotoğrafı ve ses veya video kaydının, öğretim üyesi ve konuk konuşmacının izni olmadan alınması yasaktır. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dersimiz davetli misafir konukların katılımı ile gerçekleşecektir.
Tüm davetli misafir konuşmacılar dönem başında ilan edilecektir. |
|
Ödevler |
Vize (100 Puan) (%40)
Vize iki aşamadan oluşmaktadır: İlk aşama için har hafta, önceden duyurulan konuklara sorulmak üzere 2 soru hazırlanacaktır. Hazırlanan sorular konuk gelmeden önce “Classwork”te, “Assignment”a, verilen süre içinde yüklenecek ve süre bitiminden sonra yüklenen sorular kabul edilmeyecektir (50 puan). İkinci aşama için gelen konukların konuşmalarından hareketle hazırlanacak herhangi bir soru, seçilen konukların anlattıklarından yola çıkarak cevaplanacaktır. Seçilen konuğun kim olduğu ödevin en başında belirtilmelidir. Bu ödev için kaynakça gerekmemekte ancak akademik üslubu elden bırakmamaya özen gösterilmelidir (En fazla 1 sayfa uzunluğunda olmalı) (50 Puan). ** Öğrenciler ikişerli gruplar halinde çalışacak ve gruplar dönem boyunca aynı kalacaktır. Ödevleri/soruları grup üyelerinden yalnızca birisinin sisteme yüklemesi yeterli olacaktır. |
Final |
Final (100 Puan) (%60)
Final Sınavı 2 opsiyonludur. Öğrenciler istediği opsiyonu seçebilirler. Birinci Opsiyon: Final ödevi için 15 konuk içinden 10 konuk seçilecek, seçilen konuklar ödevin başında listelenecektir. Seçilen her bir konuk için 2 sayfa uzunluğunda, seçilen konuğun sunumundan yola çıkılarak hazırlanmış ve aşağıdaki taslakta belirtilen kurallara sadık kalınarak yazılmış birer makale “Classwork”te açılacak “Assignment”a yüklenecektir. İkinci Opsiyon: Öğrenciler aşağıda sıralanmış konulardan birini seçerek en az 20 sayfa uzunluğunda; 14 makale, 14 kitap, 14 resmi internet sitesi olmak üzere toplam 42 kaynaktan oluşan bir makale yazmakla yükümlü olacaktır. Makalenin formatı aşağıda görülen taslakla paralel olmalıdır. Final Ödevi Taslağı APA yöntemiyle hazırlanmış; 1 sayfa uzunluğunda, seçilecek konuyla ilgili literatür taraması, 1 sayfa uzunluğunda, öğrencilerin konuyla ilgili sunumlardan edindikleri görüşler. Times New Roman 12 Punto, 1,5 satır aralığı, En az; 14 kitap, 14 makale, 14 tane resmi internet sitesi olacak şekilde hazırlanmış bir kaynakça. Birinci opsiyon için final ödevi 10 konukla ilgili hazırlanmış, toplamda 42 kaynaklı, 20 sayfalık bir makale olmalı. İkinci opsiyon için aşağıda verilen konular arasından seçilmiş bir konu hakkında, 42 kaynak içeren, 20 sayfa uzunluğunda bir makale olmalı. Final Konuları: E-pazarlama Pandemi Koşullarında E-Pazarlama Gelecekçi Reklamcılık Dijital Ürün Pazarlaması Girişimcilik Pandemi Döneminde Öne Çıkan İletişim Çalışmaları ** Öğrenciler ikişerli gruplar halinde çalışacak ve gruplar dönem boyunca aynı kalacaktır. Ödevleri/soruları grup üyelerinden yalnızca birisinin sisteme yüklemesi yeterli olacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | X | ||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 1 | 36 | 36 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |