Pazarlama yaklaşımı, pazarlama-satış farkı, pazarlama karması, segmentasyon, hedef pazar belirleme, değer-memnuniyet ilişkisi, ürün yaşam döngüsü ve dijital dünyada pazarlama.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
|
1, 10 |
|
1, 3, 10 |
|
1, 3, 7, 10 |
|
1, 3, 7, 10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pazarlamaya giriş: Müşteri için değer yaratma/Satış ile pazarlama kavramı arasındaki farklar, Pazarlama Departmanı’nda yer alan pozisyonlar | |
2 |
Pazarlamada temel kavramlar: Pazar ve pazar segmentasyonu (Coğrafi, Demografik/Sosyo-ekonomik, Psikografik ve Davranışsal segmentasyon) ve SES grupları (A, B, C1, C2, D, E) hakkında bilgilendirme; Hedefleme; Konumlandırma
Pazarlama stratejilerini belirlemek bakımından pazar segmentasyonu neden önemlidir? Dijital teknolojilerle birlikte bu süreç nasıl işlemektedir? |
Segmentation, Targeting and Positioning- Learn Customer Analytics |
3 | Pazarlamada temel kavramlar (devam ediyor): Koordine pazarlama, karlılık, ihtiyaç-istek-talep, pazarlama karması | The Four Ps of the Marketing Mix & Philip Kotler on Why the Four Ps are Safe |
4 |
Pazarlamada temel kavramlar (devam ediyor): Hizmet-ürün, değer-fiyat-memnuniyet, takas işlemi-parasal işlem
Strateji odağı: Birlikte Yaratma (Co-creation) ve Paylaşım Ekonomisi |
Phillippe Starck TED Talks
& Alessi Lemon Squeezer |
5 | Pazarlamada temel kavramlar (devam ediyor): Firmadan firmaya (B2B) pazarlama nedir? İşletmeler, kendilerini diğer firmaya pazarlamak için ne yaparlar? B2B ile firmadan tüketiciye (B2C) pazarlama arasındaki farklar nelerdir? | |
6 | B2B örnek videolar ve bu videolar ile bağlantılı pazarlama terminolojisi (Inbound pazarlama, outbound pazarlama, içerik yaratma, lead nurturing funnel, SEO ve varış sayfası) |
Zendesk TV Commercial
"So Yeah, We Tried Slack …" Volvo Trucks What is HubSpot? & What is Inbound Marketing? |
7 | ARA SINAV | |
8 | Ürün yaşam sürecine (PLC) giriş: Anlamı ve özellikleri, ürün kategorisi-ürün biçimi-marka, moda ve heves, Yeniliklerin Yayılımı Teorisi ve PLC ile ilişkisi |
Diffusion of Innovations
& The Product Life Cycle |
9 | PLC: Lansman dönemi (Özellikleri ve stratejiler) | |
10 | PLC (devam ediyor): Büyüme dönemi (Özellikleri ve stratejiler) | |
11 |
PLC (devam ediyor): Büyüme dönemi (devam ediyor) (Stratejiler)
Strateji odağı: Dağıtım ağını genişletmek ile neyi kastediyoruz? Mağazadan perakende satış ve mağaza dışı perakende satış nedir? |
Retailers, Wholesalers, and Distributors
& Store versus Non-Store Retailing |
12 |
PLC (devam ediyor): Olgunluk dönemi (Özellikleri ve stratejiler)
Strateji odağı: Crowdculture, user-generated content (UGC) |
|
13 |
PLC (devam ediyor): Olgunluk dönemi (devam ediyor) (Stratejiler)
Strateji odağı: Pazarlama karmasına dair değişiklikler/düzenlemeler ve fiyatlandırma (Maliyet artı fiyatlandırma, rakip tabanlı fiyatlandırma, değere dayalı fiyatlandırma, pay what you want (PWYW) fiyatlandırma, freemium fiyatlandırma |
|
14 |
PLC (devam ediyor): Düşüş dönemi (Özellikleri, stratejiler, ürün başarısızlıkları üzerine istatistikler)
Odak: İşletmeler, ürünü piyasadan çekmek/çekmemek konusunda nasıl karar alıyorlar? (Katkı payı, değişken maliyet, ürün başına değişken maliyet, faaliyet karı) |
Biggest Product Flops in History |
15 | Pazarlama süreçleri ve final ödevi hakkında son tartışma | |
16 | Final ödevi teslim |
Kaynaklar
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr ve/veya Google Classroom |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr ve/veya Google Classroom |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Ev ödevi-Sınıf çalışması |
1 (Uzaktan eğitim sürecinde)
2-3 (Yüz yüze eğitim sürecinde) |
Dönem sonu notuna eklenecek. |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1-3 | 2 | 2 |
Final (Proje) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |