Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders aracılığıyla öğrencilerin iletişim alanında kullanılan nitel araştırma desenlerini, veri toplama ve analiz tekniklerini bilimsel yaklaşım ve araştırma etiği çerçevesinde öğrenmesi ve uygulama yaparak ilgili alanda beceri kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Ders, iletişim alanındaki nitel araştırma yöntemlerini ve uygulamalarını kapsamaktadır. Bu bakımdan hem bireysel hem de toplumsal deneyimlere odaklanan, insan davranışını ve sosyal etkileşimi analiz etmeye yönelik eleştirel ve yorumsamacı paradigmaya dayalı nitel araştırma uygulamalarını içerir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 6: Vaka Çalışması, 12: Grup Çalışması, 15: Ödev, 16: Sözlü
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sözlü/Sunum, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İletişim araştırmalarında nitel yaklaşımı oluşturan eleştirel ve yorumsamacı paradigmayı tanımlar. | 1, 5 | 1,6 | B, C |
2) Araştırma yöntemlerinde nitel yaklaşımların temel kavramlarını tanımlar. | 1, 5, 7 | 1, 6 | B, C |
3) Nitel araştırma desenlerini bilir ve nitel araştırma tasarlar. | 1, 2, 5, 7, 8 | 1, 12, 15 | A, B, C |
4) İletişim alanında nitel veri toplama tekniklerini uygular, nitel veriyi analiz eder ve raporlar. | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9 | 1, 6, 12, 15, 16 | A, B, C |
5) İletişim alanında yapılmış araştırmaları yorumlar ve analiz eder. | 7, 9 | 1, 6, 15, 16 | B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Sosyal bilimlerde yorumsamacı-antipozitivist paradigma | |
3 | Nitel araştırmada temel kavramlar, araştırmacının rolü ve araştırma etiği | |
4 | Nitel araştırma desenleri ve nitel araştırma tasarlama | |
5 | Nitel araştırmada yaklaşımlar: Görüşme | |
6 | Nitel araştırmada yaklaşımlar: Odak grup | |
7 | Nitel araştırmada yaklaşımlar: Etnografi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nitel araştırmada yaklaşımlar: İçerik analizi | |
10 | Nitel araştırmada yaklaşımlar: Eleştirel söylem analizi | |
11 | Nitel araştırmada yaklaşımlar: Göstergebilim | |
12 | Örnek araştırmalar üzerine tartışma final proje sunumuna hazırlık | |
13 | Araştırma sunumları | |
14 | Araştırma sunumları | |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
- Babbie, E. (2007). The Practice of social research. Thomson Wadsworth.
- Bryman, A. (2012). Social research methods. Oxford University Press. - Erdoğan, E. & Uyan-Semerci, P. (2021). Toplumsal araştırma yöntemleri için bir rehber: Gereklilikler, sınırlılıklar ve incelikler. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. - Merriam, B. S. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Ödev | 2 | 15 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | |||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | |||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | |||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | |||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | ||||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ödev/Sunum | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri